Na Północ

Wtorek, 5 maja 2015 | dodano: 05.05.2015

Dzisiejsza trasa dla Tlenka. Nie w tlenie, nie dla tlenu ale dla Tlenka z Grzechyni:)
Napisał mi Ludwik wczoraj właśnie, że wybiera się na gminobranie w moje okolice i żebym coś doradził. Ja oczywiście polecam górki, ale jak chce na płaskie niech jedzie i obejrzy. Nie jechałem tak jak on chce ale poniekąd fragmentami.
Z centrum masz zatem pod górkę na Pastwiska a potem już w dół.
Ruchliwa Katowicka
Mijamy Hażlach i przed Kończycami mamy żwirownię
Kończyce piaskownia
Kończyce żwirownia niby nic ciekawego, ale mało kto wie że właśnie tu odkryto 5 lat temu najstarsze ślady obecności człowieka na terenie Polski
Co jeszcze z ciekawostek... podświetlone przystanki dzięki solarom
Kończyce Małe, iaęłm tu srednią ponad 34 k/h
Kończyce Małe, miałem tu średnią ponad 34 k/h
Zamek w Kończycach nieco przypomina ten z Suchej
Zebrzydowice dworzec kolejowy
Kolejna wieś to Zebrzydowice z największym kolejowym przejściem granicznym na południu Polski
Zamek w Zebrzydowicach
A kawałek dalej
Granica cieszyńskiego
Granica cieszyńskiego. Dawniej była tu granica między Cesarstwem Austrii i Królestwem Prus
Ruptawa
Ruptawa, się przydarzyło :(
Jastrzębie
Jastrzębie typowe miasto blokowisko
Droga do Pawłowic
Płasko, za płasko
Płasko, za płasko (już nie chodzi o drogę ale o tereny wokół)
Wisła Mała
Jezioro Goczałkowickie
Jeśli ktoś na mapie dojrzy oznaczenie zamku bądź to dworu w Strumieniu to powiem że nie warto tam zajeżdżać
Pozostałości strumieńskiego dworu
Jeszcze kilka lat temu budynek miał wysoki mansardowy dach. A teraz to szkoda gadać. Jeśli ktoś nie zmienił to trzy Continentale 195/65/15 tam były :)
Warto za to odszukać Białogród (rekonstrukcja słowiańskiego grodu
Białogród
Strumień
Ze strumienia pojechałem sobie bocznymi drogami przez Zabłocie, Mnich, Zaborze i Drogomyśl.
W Mnichu trafiłem przypadkowo na jeden kamień Komory Cieszyńskiej
TK w Mnichu
Potem kawałek dwupasmówką do Ochab
Ochaby
Na koniec rzut okiem na...
Beskid Śląski
  No i jeszcze raz polecam Tlenku bardziej w tamtą stronę, gdzie ostatnie zdjęcie, czyli Wisła - Istebna - Koniaków itd. lub przez Czechy i Słowację

Potem jeszcze do pracy i po pracy przez czeski Cieszyn aby dokręcić do setki

Greger
| 09:54 czwartek, 7 maja 2015 | linkuj "Zawsze polskie, nigdy śląskie - Jastrzębie" XD Jak się z uzdrowiskowej miejscowości w szybkim czasie, komuszymi metodami chce zrobić większe miasto to niestety wychodzą z tego blokowiska. Przychylam się do stwierdzenia, że w górach najlepiej. Pozdrawiam!
| 07:32 środa, 6 maja 2015 | linkuj Gminy gminami, ale tak jak pisze Daniel, w górkach odżyjesz nawet jak padniesz ;)
tlenek
| 13:55 wtorek, 5 maja 2015 | linkuj Dzięki, może masz rację, słaby jestem, ale może lepiej mniej km po górkach ukręcić niż więcej po płaskim :)