Zavada (+ wspin. arch. 73)

Czwartek, 18 września 2014 | dodano: 19.09.2014

Po czeskich pagórkach i nizinach. Niewiele czasu na rower więc nie daleko. Okolice Karwiny

Doubrava
Karwina

No i znowu coś z Tatr sobie dodam.
Lipiec 2005 r. Kolejna droga Dieški . Wybór tym razem padł na Kozią Turnię 2116 m.
Będąc ma Jastrzębiej Turni zrobiłem zdjęcie pd. ściany Koziej Turni. Ściana wysoka na ok 150 m.  o płytowej budowie i silnie ukośnej podstawie. Środkiem płyt biegnie wybitne zacięcie, którym prowadzi wspomniana droga. Trudności V+
Pod ścianą podszedłem po południu aby przyjrzeć się drodze. Wyszedłem żlebem na Kozią Szczerbinę i granią na szczyt Koziej Turni.
Zszedłem tak samo i biwakowałem w kolebie skalnej.
Widok z koleby na Jastrzębią Turnię
Następnego dnia poszedłem się wspinać. Oprócz mnie jacyś Czesi wspinali się na Koziej Kopce (na poniższym zdjęciu z lewej).
Pierwszy wyciąg łatwym zacięciem i po płycie. Potem wejście do zacięcia i nim pod przewieszkę w górnej części. W zacięciu na własnej asekuracji (friendy, kości). Kluczowe miejsce poszło bez problemów i po ok 2 godz byłem na szczycie.
Kozia Turnia
Schemat dróg na Koziej Turni
Schemat dróg na Koziej Turni (wspinałem się żółtą)