Orłowa (+ wspin. arch. 74)

Piątek, 19 września 2014 | dodano: 19.09.2014

Ostatnio więcej po Czechach, więc dzisiaj w Beskid Śląski. Z Ustronia Polany szlakiem przez Palenicę na Orłową. Zjazd na Świniorkę i do Brennej Leśnicy. Potem do Górek Wielkich i bocznymi drogami do domu.
Drewniana Chałupa w U. Polanie
Widok na Czantorię z podjazdu
Na szlaku

Z Tatr Ponownie Kołowy Szczyt.
Lipiec 2005. Z Doliny Jagnięcej po wspinaczce na Koziej Turni "przeskoczyłem" sobie do Doliny Jastrzębiej. Zamiast schodzić do Zielonego Stawu, wyszedłem na Niżną Jastrzębią Kazalnicę i zjechałem na linie pod zach. ścianę Jastrzębiej Turni.
Poszedłem pod wsch. ścianę Kołowego ale tym razem celem był Kołowy Mnich
Kołowy Mnich
Wspin na Kołowym Mnichu
Fototopo: tatry.nfo.sk
Kołowy Mnich topo
W dolnej części ściany wspinałem się lewym skrajem płyt (na lewo od drogi nr 2)  robiąc nowy wariant ok V+/VI-
W górnej części ściana nieco się wychyla i trudności wzrastają. W związku z tym że zaczęło grzmieć zdecydowałem się przetrawersować i wyjść na szczyt drogą Koubek-Schwab (nr 5). Z Kołowego Mnicha wspinałem się dalej na Kołowy Sczyt
Widok z Kołowego Mnicha
Na Kołowym Szczycie
Widok z Kołowego na Doliną Jastrzębią
Widok z Kołowego na Doliną Jastrzębią (jeszcze niżej jest Dolina Kieżmarska)