Cieszyn i Czeski Cieszyn (+ wspin. arch. 30)

Piątek, 20 czerwca 2014 | dodano: 21.06.2014

Przed pracą po mieście. Po pracy po Czeskim Cieszynie, nad Olzą i po mieście.

Nad Olzą
Kościół ewangelicki

Z Tatr wyjęcie na Żółty Szczyt 2385 m. Kwiecień 2003 r. z Michałem G. i Markiem W.
Tak w ogóle to planowaliśmy wtedy coś innego. Idąc pierwszym razem na Pośrednią Grań żlebem spadającym z Pośredniej Przełęczy (podobno 3 lub 4 najdłuższy żleb w Tatrach) przyglądałem się zach. ścianie Małego Grotu. Mały Grot to niższy wierzchołek Pośredniej Grani. Nad górną częścią tego żlebu i nad przełęczą wznosi się ponad 100 m. lita ściana, którą właściwie tworzy jedna płyta, zwana "Płytą Karlowicza". Środkiem płyty (rysą) biegnie droga o trudnościach VIII, pierwotnie hakówka (V+A2). VIII to nie dla nas ale skrajem płyty prowadzi jakaś VII i o niej myśleliśmy. Niestety panujące jeszcze wtedy zimowe warunki (zalodzone szczeliny) skłoniły nas do zmiany planów. Poszliśmy granią na Żółty Szczyt.
Foto: www.tatry.nfo.sk
Żółta Turnia
Żółty Szczyt (Zlta veża) My wychodziliśmy niewidocznym tu żlebem (descent/zestup)
Mały Grot
Mały Grot i górne partie żlebu © daniel3ttt
Mały Grot z Pośredniej Przełęczy
Mały Grot z Pośredniej Przełęczy © daniel3ttt
Płyta Karłowicza
Płyta Karłowicza © daniel3ttt
Płyta Karłowicza (www.tatry.nfo.sk) W planach była droga nr 3. (kiedyś tam wrócę)