Pod Mały Jaworowy (+ wspin. arch. 31)

Sobota, 21 czerwca 2014 | dodano: 21.06.2014

Do pracy. Po pracy pod Mały Jaworowy. Nie miałem tyle czasu aby jechać na szczyt a poza tym coś się chmurzyło. Dolną szutrówką od źródełka do Oldrzychowic. W Trzyńcu zajrzałem na budowę nowej hali lodowiska.

Mały Jaworowy
Mały Jaworowy i Jaworowy
Obwodnica Trzyńca
Źródełko pod Małym Jaworowym
Na stoku Jaworowego
Pod wyciągiem krzesełkowym
Trinec Werk Arena

Dzisiaj nie byłem na szczycie Małego Jaworowego 945 m. ale jest to najbliższy szczyt od Cieszyna o wysokości ponad 900 m. Podobnie daleko mam także na Czantorię. Niedaleki Jaworowy ma nawet 1032 m.
Jaworowy ma także swojego imiennika w Tatrach. Tatrzański Jaworowy wznosi się na 2424 m.
W lutym 2002 r. próbowałem sam wyjść na szczyt. Z Siwej Zatoki wspinałem się pd. granią i osiągnąłem skraj Siwej Galerii. Warunki były kiepskie, słaba widoczność i mocno wiało. Nie poszedłem dalej na szczyt lecz zszedłem w dół i przez Czerwoną ławkę przeszedłem do Doliny Pięciu Stawów Spiskich.
Miesiąc później z Michałem wyszliśmy na Jaworowy od pd. drogą Chmielowskiego II. Zostaliśmy na noc na szczycie, spaliśmy w namiocie tuż pod Siwym Mnichem. Rankiem jeszcze raz na szczyt i zeszliśmy żlebem do Siwej Kotliny.

Ja pod Jaworowym
Widok z jaworowego na Ostry
Widok z Jaworowego na Ostry (następny cel tego dnia) © daniel3ttt
Widok z Jaworowego
Widok z Jaworowego na Mały Jaworowy i dalej Świstowy, Wysoką i Rysy © daniel3ttt