Jaworowy, Ropica i Ropiczka

Środa, 1 stycznia 2014 | dodano: 01.01.2014

No i mamy 2014 r. Zabawa od początku albo i dalej:) Wszystkim z tej okazji życzę wszystkiego najlepszego i spełnienie życzeń.
Plany na ten rok jakieś są i zobaczymy co z tego uda się zrealizować. O tym pod koniec.
Na zakończenie 2013 r. zafundowałem sobie trochę terenu w Beskidzie Śląskim. Dzisiaj podobnie tylko że w po czeskiej stronie w Beskidzie Morawskośląskim.
Wiało od południa więc pojechałem bocznymi drogami przez Puńców i Kojkowice do Trzyńca a potem pod Jaworowy. Po drodze spotkałem trzy bikerki, które jechały z naprzeciwka.
Podjazd asfaltem na Mały Jaworowy 945 m. Stamtąd grzbietem przez Jaworowy 1032 m. Ropicę 1082 m. i kilka innych mniejszych szczytów na Ropiczkę 918 m. Na szlaku trochę pieszych turystów ale nikogo na rowerze.
Zjazd pod Krzywy i do Komornej Lhotki. Powrót przez Hnojnik i Ropice.

Jaworowy od Trzyńca

Dolina Tyry
Początek podjazdu na Jaworowy
Mały Jaworowy
Widok z MJ
Jaworowy 1032 m
Sindelna
Sindelna resztki starego zmrożonego śniegu
Pod Ropicą
Pod Ropicą 2
Ropica
Ropica 1082 m.
Szlak z Ropicy na Lipowy
Widok na Ropicę i Lipowy
Schronisko na Ropiczce
Komorni Lhotka

A co do planów na 2014 r.
Chciałbym zrobić więcej km niż w ubiegłym roku:)
Do zaliczenia coś z tej paczki: Pradziad, Mincol, Ostredok, Sliezsky dom.
Jedna lub kilka tras powyżej 500 km.

| 22:43 środa, 1 stycznia 2014 | linkuj Od spróbowania jazdy po zmrożonym śniegu zaczęła się moja fascynacja właśnie taką nawierzchnią. Jest adrenalina i zabawa! Choć trzeba oczywiście przyznać, że nie każdemu się podoba. Ta trasa szczytami to absolutna rewelacja. Idzie na pierwszy ogień na wiosnę. Uwielbiam nią jeździć. Można kręcić zarówno w stronę Praszywej jak i odbić z Sindelni w stronę Slavica. W drugim wariancie początkowe korzenie jak i dalsza część to czysta poezja. Ty miałeś też świetnie. Oszronione drzewa robią klimat!
| 19:34 środa, 1 stycznia 2014 | linkuj Poniżej 1000 m. tylko miejscami na szlaku i w lesie
| 19:30 środa, 1 stycznia 2014 | linkuj Wow, czyli śnieg dopiero o 1000m wzwyż... A plany konkretne! Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać relacje ze zdobywania tych górek!