Luty, 2013

Zebrzydowice - słupy graniczne

Wtorek, 5 lutego 2013 | dodano: 05.02.2013

Tym razem pojechałem na północ. Pojechałem odszukać dawny słup graniczny austriacko-pruski z nr XXI a potem myślałem że zrobię samą szosę, tak ok 100 km. Słup znalazłem ale przy tym tak ubabrałem rower, że zmieniłem plany. Skręciłem na Golasowice i Pielgrzymowice. Wiedziałem że gdzieś w polach jest jeszcze jeden słup na granicy Zebrzydowic i Pielgrzymowic. Z pewnością bym go nie znalazł gdybym nie zapytał starszego pana, który akurat jechał na rowerze. " Jedź cały czas prosto, jak się skończy droga jedź między polami do wielkiego dębu. Potem w prawo skrajem pola i wypatruj słupa w krzakach." Jeszcze dodaje "tylko uważaj żeby tam jacy wojocy nie byli:)." Pojechałem za radą, znowu upaprałem rower ale bez trudu znalazłem:) Gdyby były trawy i liście na drzewach to pewnie było by trudniej odszukać. Wróciłem do wielkiego dębu i dalej jechałem wzdłuż dawnej austriacko-pruskiej granicy, co jakiś czas mijając mniejsze słupki z cyframi lub literami O/P aż dojechałem do Cisówki. Powrót przez Zebyrzydowice, Kończyce Małe, Kaczyce i Pogwizdów. Potem jeszcze do pracy.

Przed Pruchną (w oddali Beskidy)

Tu kiedyś kończyła się Austria a zaczynały Prusy (słup graniczny stoi w lasku po lewej stronie drogi)

Słup nr XXI na granicy Pruchnej i Golasowic

Dąb na granicy

Słup nr XXIV na granicy Zebrzydowic i Pielgrzymowic

Cieszyńskie

Zamarznięty staw i zamek w Kończycach Małych

Cieszyn

Poniedziałek, 4 lutego 2013 | dodano: 04.02.2013

Krótko przed pracą po mieście i krótko po pracy.
Był śnieg, śniegu ni ma.

Visalaje 780 m

• Temperatura -4.0°C
Niedziela, 3 lutego 2013 | dodano: 03.02.2013

Dzisiaj znowu zrobiło się biało i pojechałem w południe do Czech. Droga na Frydek Mistek czarna i mokra, miejscami przy poboczu błotko pośniegowe. Padał śnieg ale jakoś to nie przeszkadzało, jedynie na zjazdach bardziej zacinało. W Vojkovicach zobaczyłem że droga na Dobratice jest biała, więc skręciłem w stronę gór. Widoki mocno ograniczone bo było zachmurzone. Dojechałem do Prażma i zdecydowałem pojechać na Mohelnice. Przeleciała mi nawet myśl o Łysej, ale jak dojechałem do Papeżova to odpuściłem. W ogóle droga w dolinie mimo ze posypana była drobnym żwirkiem, miejscami była śliska (pod spodem lód). Na Łysą w tych warunkach było by mega trudno lub nie przejezdne, a poza tym ryzyko bliższego spotkania ze zjeżdżającymi skiturowcami.
Pojechałem zatem na Visalaje. Chciałem zjechać stamtąd do Moravki ale szutrówka była nie przetarta i nie dało się jechać. Zagadnąłem do miejscowej kobiety, która tam była z córką i szczerze mi odradzała. "Pane ne ryskuj, to je na zabiti" :) Na zabiti może nie ale zjazd też nie, raczej na sprowadzanie. Zawróciłem na Visalaje i wróciłem tą samą drogą, przez Krasną do Prażma. Z Vysnich Lhot przez Harendę, Komorną i Smilovice do Striteza. Dalej już czarną drogą przez Nebory do Cieszyna.

">1972040

Dobratice

Prażmo

Tak wyglądał początek podjazdu na Łysą Górę (1323 m)

Wyciąg narciarski na Zlatniku

Końcówka podjazdu

Visalaje 780 m.

Widok z Kamenitego na Łysą Górę (w chmurach)

Komorna Lhotka

Nocny Jabłonków

Sobota, 2 lutego 2013 | dodano: 02.02.2013

Dzisiaj z rodzinką miałem jechać do Tychów na pogrzeb babci mojej żony. Już myślałem że z roweru nici.
Nie do końca :) Wykombinowałem i jednak trochę pojeździłem. Na nocną zmianę pojechałem wcześniej i byłem w pracy do 1 godz.
Zaraz z pracy popędziłem na Czechy ulubioną trasą na południe. Droga miejscami mokra i pod wiatr. W drodze powrotnej z wiatrem i w domu byłem ok 3:30

Trzyniec Końska

Trzyniec Łyżbice

Rynek w Jabłonkowie

I jeszcze raz w Trzyńcu w drodze powrotnej

A tu już nie rowerowe Tychy

Cieszyn i Czeski Cieszyn

Piątek, 1 lutego 2013 | dodano: 02.02.2013

Z pracy rano, wieczorem po mieście i do pracy