Zebrzydowice - słupy graniczne

Wtorek, 5 lutego 2013 | dodano: 05.02.2013

Tym razem pojechałem na północ. Pojechałem odszukać dawny słup graniczny austriacko-pruski z nr XXI a potem myślałem że zrobię samą szosę, tak ok 100 km. Słup znalazłem ale przy tym tak ubabrałem rower, że zmieniłem plany. Skręciłem na Golasowice i Pielgrzymowice. Wiedziałem że gdzieś w polach jest jeszcze jeden słup na granicy Zebrzydowic i Pielgrzymowic. Z pewnością bym go nie znalazł gdybym nie zapytał starszego pana, który akurat jechał na rowerze. " Jedź cały czas prosto, jak się skończy droga jedź między polami do wielkiego dębu. Potem w prawo skrajem pola i wypatruj słupa w krzakach." Jeszcze dodaje "tylko uważaj żeby tam jacy wojocy nie byli:)." Pojechałem za radą, znowu upaprałem rower ale bez trudu znalazłem:) Gdyby były trawy i liście na drzewach to pewnie było by trudniej odszukać. Wróciłem do wielkiego dębu i dalej jechałem wzdłuż dawnej austriacko-pruskiej granicy, co jakiś czas mijając mniejsze słupki z cyframi lub literami O/P aż dojechałem do Cisówki. Powrót przez Zebyrzydowice, Kończyce Małe, Kaczyce i Pogwizdów. Potem jeszcze do pracy.

Przed Pruchną (w oddali Beskidy)

Tu kiedyś kończyła się Austria a zaczynały Prusy (słup graniczny stoi w lasku po lewej stronie drogi)