Po okolicy

Sobota, 4 maja 2013 | dodano: 04.05.2013

W zasadzie daleko się dzisiaj nie oddalałem od Cieszyna. Przed pracą rundka na Bażanowice, Dzięgielów i Puńców.
Po pracy czyli po 18 godz. na północ: Pogwizdów - Kaczyce - Kończyce Wielkie - Dębowiec. Potem pojechałem na Iskrzyczyn gdzie przy drodze zauważyłem kolejny (drugi w Iskrzyczynie) kamień graniczny Komory Cieszyńskiej. Za wskazaniami Marka odnalazłem także kamień Komory w Łączce.

Kończyce Babilon, ledwo widoczna hen daleko Czantoria

Dębowiec fontanna solankowa

Dwór w Dębowcu

W Dębowcu

Kamień TK w Iskrzyczynie koło przedszkola

Kamień TK w Łączce

Chyba o ten ci chodziło Marku?

Główna ulica w Łączce to Cesarska. Wiadomo austriackie czasy i Cesarza Frantza Josefa dobrze się tutaj wspomina, był dobrobyt, rozwój, ład i porządek.

Być może pojechał bym gdzieś dalej ale...
Nagle huk i błysk jasny, wielki.
Zjawiło się takie coś, ze środka wylazło dwóch zielonych i nic dalej nie pamiętam

| 05:36 środa, 8 maja 2013 | linkuj Czyli to nie ten. Ten był zaraz za skrętem z głównej (starej drogi). Pojechałem dalej ale tylko ok 200 m. i zawróciłem.
| 21:21 wtorek, 7 maja 2013 | linkuj Tak patrzę jeszcze raz na te zdjęcia i okazuje się, że trochę więcej tam tych kamieni. Ten na zdjęciach jest blisko głównej drogi (skojarzyłem po ograniczniu predkosci do 40). Jest jeszcze jeden trochę dalej, jak pisałem przed chwilą. Zweryfikuję to wkrótce - być może jutro rano na rowerze się tam przejadę bo do 13 mam czas. Zadzwoń jak też będziesz miał chęci i możliwości.
| 21:13 wtorek, 7 maja 2013 | linkuj Yyyyy... Nie sądziłem, że pojedziesz szukać tam tego kamienia - przecież nie wskazywałem Ci go precyzyjnie ;-). Trudno mi z tej perspektywy zdjęcia to stwierdzić, ale w Łączce w lewo na Kostkowice, po ok 200m - 300m od starej "jedynki" za szczytem na końcu płotu po lewej. To jest jednocześnie znak graniczny działki, który zachował swoją pozycję przez lata (stwierdzone ostatnio geodezyjnie i "siedzi" w granicach kilkunastu cm - i tak sukces).
andrzejr76
| 22:28 sobota, 4 maja 2013 | linkuj Kiedyś mówiłeś Mi, że są gdzieś kamienie jak się jedzie na Małą Czantorię, znalazłem trzy bo więcej nie chciało Mi się szuka. Są zaraz pod drogą na tym stromym odcinku(zakręcie).