Satina

Sobota, 7 kwietnia 2012 | dodano: 07.04.2012

Miało być spokojnie i po niewielkich górkach, no i prawie było. Celem wyjazdu był nieduży ale ciekawy wodospad Satina w Malenowicach pod Łysą Górą w Czechach.
Wyjechałem z Cieszyna o 14 tej. Pogoda w miarę fajna, jakieś zachmurzenia ale też czasem przebijało się słońce przez chmury. Nie brałem więc kurteczki.

W tamtą stronę prawie cały czas pod wiatr. Jadę sobie przez Ropice, Stritez do Smilovic a tu z naprzeciwka od Reki, Gutów zbliżają się trzej szoszoni. Skręcam na Komorną, oni też i już są przede mną. Łapię się w ten expres o nazwie Racing Olesna i pędzimy pod górami.

Moja średnia rusza też w górę a miało być lajtowo. W dodatku cały czas pod wiatr. Niczym "WuJekG" pstrykam w locie fotki:) Na podjeździe "Amerika" przechodzę na szpic (spokojnie mogłem odjechać) ale nie szarpię bo i tak by mnie doszli.

Zaczynają się Vysni Lhoty więc skręcam na Harędę czyli mój ulubiony wariant w stronę Łysej. Szoszoni pojechali w dół główną.
Mozolnie pod górę a potem heja banana ostro w dół (fotka z ręki w jeździe)

Zjeżdżam do drogi Nosovice-Moravka i skręcam obok Antonicka w prawo a potem w lewo na jaz na Moravce. Patrzę a tu ci cami szoszoni nadjeżdżają.

No i tu nie mam wątpliwości że mój wariant mimo że przez górkę jest szybszy od tego którym oni pojechali w dół. Jadę przez jaz do drogi na Skalicę i tak sobie analizuję że szoszoni w Raszkowicach skręcą w prawo i znowu się spotkamy.
Wpadam na cestę, nawrotka, łańcuch leci w dół po zębach i teraz mam z wiatrem.
Po prawej krowy po lewej owce a jeszcze dalej majaczy Łysa i Trawny

Skręcam na Janovice, pstrykam fotkę i widzę trzy zbliżające się sylwetki.
Myślałem że pojadą na Skalicę ale za chwilę się oglądam i są za mną. Zaczyna się pod górę, przyciskam i po czasie zostaje jeden szoszon. Ambicja nie puszcza i lecimy do Janovic we dwójkę.

W Janovicach skręciłem na Malenovice a oni pojechali prosto.
Podjazd do Malenovic (w tle Łysa)

Malowniczo położony kościołek w Malenovicach

A to już Łysa Góra widziana od południa.

Koliba i ujeżdżalnia koni pod Łysą

Na mapie źle zaznaczono wodospad i trochę za daleko pojechałem.

Wyżej zaczęły się nawet śniegi. Zjeżdżając zagadnąłem dwie dziewczyny z ujeżdżalni i pokierowały mnie właściwą drogą.
Przy wodopoju (przejeżdżałem tu kiedyś na zawodach)

Do wodospadu trzeba zejść w dół (jazdy nie polecam)

Wodospad nie jest jakiś wielki ale fajni to wygląda jak potok płynie przez skalny kanion.

z drugiej strony

Stromą ścieżką musiałem wynieść rower do drogi a potem już w dół do Frydlantu nad Ostrawicą.

Z powrotem już fajnie z wiatrem do Frydku ale potem zaczęło mżawić.
Przed Czeskim Cieszynem mżawka zmieniła się w deszcz.