Zamek Wołek i Przegibek

Czwartek, 22 września 2011 | dodano: 22.09.2011

Wyjazd ok 4:20. Starą drogą do Bielska, prawie cały czas mgła. Przejechałem przez rynek, pod zamkiem i przez Lipnik i Kozy do Kobiernic. Na szczęście fajnie się jechało, mały ruch bo o tej porze wszyscy raczej drugim pasem do Bielska do pracy. Odwiedziłem ruiny zamku Wołek i jakąś leśną drogą zjechałem do leśniczówki. Następnie koło zapory i do Międzybrodzia. Przez Przegibek do Bielska. Nie chciało mi się wracać główną drogą więc pojechałem kolo lotniska, przez Jaworze, Górki, Bładnice i Ogrodzoną. Pogoda kiepska na robienie fotek ale coś tam chyba widać. Potem do pracy i po pracy do Czeskiego Cieszyna odwiedzić kumpla.

Zamek w Bielsku

Wschód słońca nad Wołkiem (2 godz z domu)

Z zamku pozostało niewiele (fragmenty murów wieży i budynku), jednak dobrze zachowany wał, fosa i pagórek na którym stał dają wyobrażenie o całości i że nie był łatwy do zdobycia.

Prawdopodobnie został zbudowany w XIV w. Przez pewien czas służył jako miejsce schronienia dla jakiejś bandy zbójów. Należał do Książąt cieszyńskich a potem do oświęcimskich. Ci ostatni mimo złożenia hołdu królowi polskiemu Kazimierzowi Jagiellończykowi nie byli wierni monarsze i wypowiedzieli mu posłuszeństwo. Dobra książąt oświęcimskich, w tym Wołek zostały ziszczone.

Legenda związana z zamkiem podaje że żona ostatniego dowódcy obrony zakopała spore kosztowności przed zdobyciem zamku. Po pojmaniu kobieta nie chciała wyjawić gdzie ukryła skarb więc została zamknięta w beczce z gwoździami i zrzucona ze wzgórza. Oczywiście poniosła śmierć, zamek zburzono a skarbu nie znaleziono.

Jezioro Międzybrodzkie

Przegibek 663 m.

Fontanna solankowa w Jaworzu

| 21:21 czwartek, 22 września 2011 | linkuj @marusia to typ dla koneserów:) Lubię takie miejsca
@niradhara pewnie jeszcze spaliście
@Janusz507 no był ale w średniowieczu i fajne widoki mieli
@polda trzeba kombinować żeby pogodzić z innymi obowiązkami
@fuio zmarznąć może nie ale rosa siadała a z daszku kapało
| 20:49 czwartek, 22 września 2011 | linkuj ...rano była mgła,chyba zmarzłeś:)
| 20:45 czwartek, 22 września 2011 | linkuj Byłeś kilkaset metrów od domu Niradhary:)
polda
| 17:35 czwartek, 22 września 2011 | linkuj Nikt chyba nie ogląda tylu wschodów słońca co Ty. Zabójcze masz te godziny wyjazdów. :)
Janusz507
| 16:09 czwartek, 22 września 2011 | linkuj Piękny ten zamek na Wołku,a najpiękniejsza sala balowa :)) A tak na poważnie to zdjęcie 1 i 2 super.
niradhara
| 15:12 czwartek, 22 września 2011 | linkuj Przejeżdżałeś obok mojego domu. Szkoda, że się nie spotkaliśmy :(
marusia
| 12:09 czwartek, 22 września 2011 | linkuj Ruiny zamku na Wołku chyba troszkę przereklamowane, ale zdjęcie wschodu słońca się udało :]