Najwyżej w Księstwie Cieszyńskim - 1323 m.

Poniedziałek, 15 listopada 2010 | dodano: 15.11.2010

Dzisiaj wybrałem się na najwyższy szczyt w Księstwie Cieszyńskim (również najwyższy szczyt Górnego Śląska) czyli na Łysą Górę - 1323 m. Ostatnie wyprawy po płaskim oraz po zadymionych miastach czeskich przekonały mnie to wyjazdu w teren gdzie powietrze i przyroda mało są zanieczyszczone. Myślałem żeby jechać w okolice czeskiego Frydlantu żeby zaliczyć kolejne gródki średniowieczne które strzegły granicy śląskiej. Nadarzyła się jednak okazja żeby wcześniej skończyć nocną zmianę i decyzja padła na Łysą. Wyjazd przed 4 rano, na szczycie chwilę po 6 godz. Jak podjeżdżałem widziałem gwiazdy i liczyłem na ładny wschód słońca jednak 2 km przed szczytem zrobiło się mglisto i wietrznie. Na szczycie 5 stopni. Posiedziałem chwilę w przedsionku chatki a potem jak się rozwidniło w dół na drógą stronę nad zaporę Szańce. We Frydlancie już ładna pogoda i odnalazłem dwa średniowieczne gródki: w Nowej Wsi i w Lubnie. Dalej pod górami przez wioseczki do Cieszyna.