Šoldov

• Sprzęt Merida Matts10
Sobota, 8 lipca 2023 | dodano: 10.07.2023

Pierwsza część dwudniowej rejzy w Tatry. Zaplanowałem sobie jazdę w Tatry z wyjściem na tatrzański szczyt. Oczywiście dałoby się to zrobić na raz, bo już takie rzeczy robiłem, ale wiązałoby się to z nocną jazdą i totalnym wyczerpaniem. W dodatku zapowiadali upał na weekend. Upatrzyłem sobie miejsce na nocleg i obrałem taką trasę jaką jeszcze nie jechałem (po części tylko). Zabrałem nieduży plecak do którego zapakowałem niskie buty trekkingowe, hamak, płachtę biwakową oraz spodnie  bluzę i trochę żarcia.
Wyjazd o 10 godz.

Za Czeskim Cieszynem
Wjazd na Słowację
Nowa Bystrzyca
Z Vychylovki wyjechałem na Siodło Demänová  gdzie wyjeżdża też kolej leśna z Orawy która jest tam atrakcją turystyczną. Od strony Kysuc inna kolej pokonuje jedynie czesc trasy na siodlo.Sedlo Demänová 925 m.
Sedlo Demänová 925 m.
Oravska Leśna kolej
Nad Jeziorem Orawskim
Tatry Zachodnie z Zuberca
Podjazd na Holicę 1070 m.
Liptovska Mara
Tatry Zachodnie z Liptowa
Zmrok zapadł w Liptowskim Hradku. Noc ciepła więc nawet bluzy nie zakładałem. Dłużyły się te pagórki i zakręty i dopiero przed północą dojechałem do celu. Chwila na ogarnięcie, założenie hamaka i coś na ząb.