Ostrava

Niedziela, 29 maja 2016 | dodano: 30.05.2016

Tatry jsou moje inspirace...
Dnes jsem navštívil další čtyři uhelné doly. Vybral jsem si tentokrát Ostravsko. Výlet v odpoledních hodinách na 18.
Stonava
Na rychlostní komunikaci
Poprvé jsem navštívil Důl Jeremenko v Ostrave. Krátce mluvil jsem s objektem strážníky a on mě pustil dovnitř.
Máte 5 minut.
Důl Jeremenko
Důl byl založen v roce 1891, měl 8 pater, tři jámy a největší hloubka odkud se dobývalo uhlí byla 1200 m.
Důl Jeremenko (vodni jama)
Zámek Vítkovice
Empírová stavba z let 1847-48 byla vybudová jako representativní vítkovické sídlo rodiny Rotschildů, která ovládala zdejší slavné železárny. Později  budova sloužila jako sídlo ředitele železáren.
Salomon Mayer von Rothschild byl majitelem Vítkovickych železáren a vlastnil řádu dolů v ostravsko-karvinském revíru.
Byl také hlavním investorem železničních tratí Vídeň Bochnia.
Jeho syn Anselm byl nejen nejbohatší člověk ale stal se také nejdůležitější  osobou židovského náboženství v Rakousku.
Vítkovické železárny
Vítkovické železárny a Důl Hlubina
Důl Alexander
Těžní věž Důlu Alexander
ArcelorMittal Ostrava ( NOVÁ HUŤ )