Velka Polom

Sobota, 27 czerwca 2015 | dodano: 28.06.2015

Najpierw do pracy i do domu. Po południu czas z chłopakami.
Na rower wyskoczyłem o 17:30. Jakieś chmurki goniły po niebie, trochę wiało i co jakiś czas coś tam niewiele pokropiło.
Więcej tych chmurek było na południu, toteż pognałem przez Stonawę, Suchą i Hawierzów do Ostrawy.
Targałem zdrowo i w Suchej miałem nawet średnią prawie 32 k/h. Kawałek dalej okazało się że nie tylko ja targałem, bo i drogowcy targali asfalt i średnia spadła.

Przed Hawierzowem
Droga do Opawy
Oreł w polu
Velka Polom
Podjechałem sobie do ruin zamku bo kiedyś przeczytałem że coś tam zaczęli robić
Staw i ruiny zamku
I Pan tego bajora
Przywitał mnie Pan tego bajora
Ruiny zamku Velka Polom
W gnieździe były da bociany, jedyni mieszkańcy
Brama zamku
Nic jednak się nie zmieniło od ostatniego razu, czyli ze 3 lata temu
Połaziłem sobie
Zaglądnałem też do podziemi
Zaglądnąłem też do podziemi
Odnowiony budynek obok
Tym odnowionym zaś okazał się  budynek obok (dawniej też należał do zamku)
Kościól i plebania w Velkej Polomi
Kościół i plebania w Velkej Polomi
Stamtąd pojechałem do Haju ve Slezsku i dalej wzdłuż rzeki Opawy do Ostrawy
Zjazd do Haju ve Slezsku
Czerśnie, czereśnie! Podjadłem sobie trochę i był to jedyny posiłek na trasie
Czerśnie, czereśnie! Zrobiłem sobie 5-cio minutową pauzę i podjadłem sobie trochę. Był to jedyny posiłek na trasie.
Kiedy wyruszyłem nadjechał jakiś młodzik i jechaliśmy we dwójkę fajną trasą wzdłuż Opawy.
Z czeskim bikerem
Odra w Ostrawie
Odra w Ostrawie. Zaczęło padać a nawet i lunęło dość mocno. Na szczęście stanąłem pod mostem autostrady i chwilę przeczekałem.
Na rynku w Ostrawie
Ostrawica
Ostrawica. Zakończyły się jakieś zawody kajakarskie.
Powrót przez Szonów, Hawierzów, Górną Suchą i Łąki
Górna Sucha
Z pociągiem
No i 7 tys. pyknąło.

| 20:41 niedziela, 28 czerwca 2015 | linkuj Tak droga do Ostrawy rewelka. Jedynie światła w Ostrawie za często. Miałem też szutrowy odcinek nad rzeką Opawą. Zamek a właściwie chyba dwór obronny mocno zarośnięty i zaniedbany.
| 11:24 niedziela, 28 czerwca 2015 | linkuj Co Ty bierzesz, że czereśnie Ci wystarczyły. Ja to bym wchłonął przynajmniej ze 2 bułki i jakiegoś batona... Na tych czeskich asfaltach to można ciorać niezłe średnie. Drogi w sam raz na szosę. Fajny ten zamek.
autsajderx
| 05:03 niedziela, 28 czerwca 2015 | linkuj super rundka, a zdjecie rynku w ostravie boskie :)