Gumna i Guty

Sobota, 31 stycznia 2015 | dodano: 31.01.2015

Ileż to razy czytam u kogoś na BS że zima przyszła i warunki kiepskie. Zdziwienie że śnieg w styczniu :0 Sypnęło trochę śniegu, zmroziło i warunki niby extreem i hardkor. Wywołuje to u mnie uśmiech, bo co to za extreem? Normalne nadużywanie tego typu określeń. Extreem to może być gdy do tego dodamy np góry i konieczność długiego oblodzonego lub stromego zjazdu, zaspy śnieżne albo  śnieżycę i znaczne oddalenie od domu a nie w mieście gdzie blisko do domu.
Dzisiaj przejechałem się przed pracą do Gumien i Zamarsk. Pogoda piękna, świeciło słońce i jedynie na drogach bocznych rozmięknięty śnieg. Po pracy pojechałem w stronę gór. Pogoda jak na zimę nie odbiegająca od normy. Główne drogi czarne i mokre, na bocznych śnieg i lód, przy powrocie mocniejszy wiatr. Trochę zaskoczyło mnie że droga z Rzeki przez Śmiłowice do Trzycieża nie była posypana, gdyż był tam sam lód. Robiło się już ciemno więc założyłem jeszcze czołówkę żeby gdzieś nie wyrżnąć.

Widok z Zamarsk na Czantorię

Podsumowanie stycznia:
1123 km czyli historycznie lata rządów w Polsce Bolesława III Krzywoustego
8000 m w pionie wg Bikemap, faktycznie pewnie nieco więcej, więc Himalaje
Zaliczone min: Gruń 820, Kozlena 860, Sulov 943, Polomka 984, pod Małym Połomem 950, Budzin 620, Koziniec 645, Chełm 464, Kubalonka 761, Przełęcz Jabłonkowska 550,