Dębowiec (+ wspin. arch. 51)

Piątek, 18 lipca 2014 | dodano: 18.07.2014

Przed pracą krótko po mieście. Po pracy po okolicy.

Boguszowice OSP
Zachód slońca z Kaczyc
Zachód słońca z Kaczyc
Pałac w Kończycach Wielkich
Ostrężynki
Widoczek na Beskidy
Dębowiec nowa tężnia solankowa

Tatry na dziś to znowu Mnich z 2004 r.
Miało być ambitnie i miała być "Sprężyna". Nie chodzi o jakieś wyszukany sprzęt do wspinaczki ani o spręża na ścianie ale o drogę o tej nazwie. Mnich ma właściwie trzy ściany. Wschodnia to praktycznie rzeźnia i wspin dla "coś" już umiejących. Północna jest dosyć wąska i jest tam tylko kilka dróg, min Kant Klasyczny. Zachodnia ściana to ta najczęściej chodzona, na której jest kilka kursowych dróg a także kilka trudniejszych i sportowych.
Drugiego dnia wybrałem się na "Sprężynę" (VII-). Dół poszedł sprawnie do "Dolnych półek" ale dalsza część mnie przytłoczyła. Za wcześnie wtedy na robienie solówek rzędu VII. A trzeba powiedzieć że poza "Stanisławskim" omijającym ścianę reszta dróg jest tylko trudniejsza.

Mnich wsch. ściana
Mnich wsch. ściana źródło: http://wspinanie.pl
Postanowiłem wytrawersować więc ze ściany i pójść na ścianę zach.
Takie widoczki z "Dolnych półek" z trawersu
Wsch ściana Mnicha
Wsch. ściana Mnicha. W górę na lewo od przewieszek leci Fereński VII+ a na prawo Łapiński VII+
Wschodnia ściana Mnicha
Wschodnia ściana Mnicha. A tutaj można pójść Wachowiczem VIII-
Wytrawersowanie ze wschodniej ściany też jest ciekawe i lufiaste (IV).
Po przejściu na pn.-zach. ścianę poszedłem Klasyczną (IV). W połowie drogi dogoniłem zespól kursowy z Jackiem Janią i żeby nie motać się z linami wybrałem wariant Mierzejewskich V+

Mnich topo
źródło: http://topo.uka.pl
Robiłem "Klasyczną" - fioletowa, z wariantem Zacięcia Mierzejewskich - przerywane)
Wcześniej przeszedłem również "Wacławy" z Michałem i "Kant Klasyczny" solo.
Pn.-zach. ściana Mnicha
Zach. ściana Mnicha. Gość w żółtym na Klasycznej i zespół na Wacławach.