Cieszyn i Czeski Cieszyn (+ wspin. arch. 29)

Środa, 18 czerwca 2014 | dodano: 19.06.2014

Przed pracą po mieście i po Czeskim Cieszynie. Nad Olzą spotkałem kumpla Marka W. Marek jest Polakiem mieszkającym w Czechach, uczy w czeskiej szkole i właśnie szedł ze swoją klasą. Chwilę pogadaliśmy i pojechałem do pracy. Po pracy na około do domu.

W Lasku Miejskim
Na moście sportowym
Dom PZKO, dawna synagoga

Marek podobnie jak ja to miłośnik tatrzańskiej wspinaczki. Przygodę ze skałkami zaczynał dużo wcześniej niż ja ale wspinanie w Tatrach rozpoczął w podobnym okresie. Pewnego razu zamawiałem haki w sklepie górskim w Czeskim Cieszynie a Marek zamawiał Młotek. Sprzedawczyni Marketa (też wspinaczka) dała mi jego namiary i wkrótce się spotkaliśmy. Ja wspinałem się wtedy najczęściej z Michałem a Marek z Lukasem. Na pierwszy wspólny wspin domówiliśmy się we wrześniu 2002 r.
Chłopaki z Czech pojechali dzień wcześniej i nocowali pod płachtą w lesie. My dojechaliśmy rankiem do Vyżnich Hag ale ze względu że padał deszcz czekaliśmy najpierw na stacji a potem w gospódce. Marek i Lukas też tam zeszli a w góry wyszliśmy dopiero koło południa. Celem miał być Batyżowiecki szczyt jednak wtedy gdy na dole padał deszcz, to na górze sypał śnieg. Tak więc była to tylko wycieczka do Batyżowieckiego Plesa i na Osterwę. Rankiem ja z Michałem poszliśmy się wspinać na zachodni filar Osterwy (IV) a Marek z Lukasem wybrali Igłę Vlasty w Patrii. Nie wiem czy dotychczas ktoś się tam wspinał bo nie znaleźliśmy żadnych śladów. W WHP jest jedynie droga 1569 ale ona doprowadza ze żlebu na ten filar dopiero w jego górnej części.