Budzin (+ wspin. arch. 11)

Wtorek, 27 maja 2014 | dodano: 27.05.2014

Dzisiaj również temat związany nieco z owcami :) U nas w Beskidach na początku maja odbywa się tzw miyszani owiec. Obrząd ten związany jest z wyjściem owiec po zimie na hale. Owce przebywają tam aż do jesieni. Po polskiej stronie najbardziej znane jest miyszani owiec na Stecowce w Istebnej i na Ochodzitej w Koniakowie. Po czeskiej stronie cieszyńskiego od lat miyszani odbywa się w Kosarzyskach. To właśnie tamte owce wczoraj fotografowałem na Kozubowej.
Od rana pogoda niepewna i czasem padało więc nie jechałem z rana. Po południu do przedszkola na Dzień mamy i taty. Dzieciaki występowały w strojach cieszyńskich i przygotowały program artystyczny. Również nasz starszy syn Paweł występował i mówił gwarą wierszyk właśnie o owcach :)
" Gdybych przyszeł rychli na świat, pasoł bych owieczki
   Nad potóczkym wedle lasu, kaj zielone smreczki."

Dzień mamy i taty
Na rower wyskoczyłem ok 18 godz.

Leszna Dolna
Leszna Górna
Na podjeździe
Pod Małą Czantorią
Widok z Budzinu na Trzyniec
Owce na Budzinie
I dzisiejsze owce na Budzinie
Na zjeździe wypatrzyłem jeden kamień TK
Zjazd do Cisownicy
Czantoria z drogi powrotnej
Potem jeszcze do pracy

Z tatrzańskich wspomnień - pierwsza zimowa wyprawa - Kozi Wierch 2291 m
Po powrocie z Gerlacha mój kuzyn również chciał z nami gdzieś połazić więc pojechaliśmy 11 listopada 1999 r. Śnieg już był.
Wyjście Żlebem Kulczyńskiego a zejście do Pięciu Stawów.

Na Kozim Wierchu
Na Kozim Wierchu © daniel3ttt

| 21:30 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj alouette mam to na co dzień :) U ciebie też górki
gustav no właśnie Cesaroki i Prusoki
wmarek74 to pewnie wiesz że 8 czerwca jest święto tradycji stroju
wloczykij przetłumaczone z naszego na polski
wloczykij
| 20:17 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj " Gdybych przyszeł rychli na świat, pasoł bych owieczki
Nad potóczkym wedle lasu, kaj zielone smreczki."

Gdy bym przytszedł wczesniej na świat, pasł bym owieczki
Nad potoczkiem obok lasu, gdzie zielone świerki"
gustav
| 19:51 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Niy rozumia tego wiyrsza heh inkszo gwara abo jo jeszcze niydouczony ;>
alouette
| 19:48 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Moje klimaty:)) Super wyglądają dzieciaczki w tych strojach ludowych!!:)

Jak zwykle piękne zdjęcia- zazdroszczę tych gór, widoków no i oczywiście zwierzaków:)