Na Zadki

• Temperatura -2.0°C
Piątek, 22 marca 2013 | dodano: 22.03.2013

Dzisio bydzie kapke gwarą, czyli po naszymu. Zaś ta chromsko zima sie wróciła i nakidało białego. Miołech pojechać kapke dali ale nie wyszło. Ni ma to tamto siadom na koło i bocznymi cestami. Na Gułdowy ku stawom, potym przez Krasnom do Ogrodzonej. Pojechołech dali Na Zadki. Na Zadki czyli na "tyły". Zadek po naszymu to też ta część ciała na kierej sie siedzi:) Fajnom majom nazwe.
- Kaj mieszkosz?
- A Na Zadkach.
Zjazd do Bazanowic oblodzony i kapke strach o zadek. Na szczynści gleby nie było i zadek cały. Dali do Dzięgielowa, kapke po dziedzinie i trza sie było brać na zod do chałpy. Zjechołech se jeszcze z Banotówki łąką do US-ia (Uniwersytet), zaś zadkiem pozamiatało ale i tym razem gleby nie było, znom to dobrze:)

Ogrodzona

Góra Chełm

Oblodzona droga do Bażanowic

Takie bańki na mleko pamiętam z dzieciństwa

Dwór w Bażanowicach

Droga na Mnisztwo

| 20:31 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj Fajny tekst. Od razu się rogal pojawia na twarzy ;-). Ja bańki na mleko pamiętam. Zresztą jak widać na zdjęciu nadal się ich używa. A butelki z wieczkiem z folii aluminiowej o której wspomina k4r3l z tego co kojarzę wypełniane były śmietaną (być może też i mlekiem). Pamiętam, że kaucja za takową wynosiła 0,8 zł a potem 1,1 zł. Może się mylę ale coś mi tak świta w głowie.
Nefre
| 19:55 piątek, 22 marca 2013 | linkuj Ino się we wszystkim pokapowałam:)))) Chłopoki dawajcie jakieś fotki z krokusami czy przebiśniegami, ino:)))
| 18:21 piątek, 22 marca 2013 | linkuj Baniek na mleko nie pamiętam, ale kojarzę butelki z mlekiem z wieczkiem z folii aluminiowej ;) Fajnie se tam godocie na tym Ślunsku ;)
tlenek
| 16:14 piątek, 22 marca 2013 | linkuj Sąsiad w takich bańkach miód sprzedawał. Widze że zima u Cb też trzyma i ma się dobrze. Pozdrawiam