Grodziec

Piątek, 30 listopada 2012 | dodano: 30.11.2012

Dzisiaj nieco mniej czasu na jeżdżenie i zimniej. Wybrałem się w okolice Skoczowa. Po drodze skręciłem na Iskrzyczyn gdyż kiedyś znalazłem informację że jest tam jeden z kamieni granicznych Komory Cieszyńskiej TK. Nie sądziłem że go znajdę, a jednak udało się. Wypatrzyłem go pod jednym drzewem na prywatnej posesji, niedaleko skrzyżowania dróg. Przez Simoradz przejechałem do Skoczowa i udałem się na Podgórski kopiec poszukać pozostałości polskich bunkrów z 1939 r. Z planowanych 15-tu wybudowano 6. Bunkry wzięły udział w walce 2 września, nie zostały zdobyte lecz po 1 dniu obrony polskie wojska wycofano na drugą linię obronną przed Bielskiem. W 1945 r. Niemcy wysadzili bunkry. Dalej pojechałem do Grodźca gdzie zajrzałem na ruiny starego kościoła, na zamek i wzgórze. Potem przez Bielowicko do Kowali. Na chwilę na gródek i przez Pierściec do Ochab. Wracałem przez Dębowiec, Kostkowice i Gumna. W Kostkowicach zauważyłem jeszcze jeden kamień graniczny TK.
Po obiedzie jeszcze do pracy.

Widok z Ogrodzonej na Małą Czantorię

I widok na Ostry i Jaworowy

Kamień TK w Iskrzyczynie

Ruiny jednego z bunkrów w Pogórzu