Ropiczka 918 m. & TK cd.

Piątek, 12 października 2012 | dodano: 12.10.2012

Rankiem pojechałem poszukać kolejnych kamieni granicznych TK w czeskich Beskidach. Na polach szron i jeszcze ciemno jak wyjeżdżałem. Dojechałem do miejscowości Rzeka i szutrówkami oraz asfaltówką dotarłem do schroniska na Ropiczce, czyli tam gdzie przedwczoraj zakończyłem eksplorację. Tak samo jak ostatnio nie jechałem szlakiem ale ściśle grzbietem (nieraz pozarastaną ścieżką i trochę z buta) tak jak szła od II poł. XVI w. granica między dobrami cieszyńskimi a frydeckimi. Kolejno przez Ropiczkę, Lipi, Kotarz, Czupel na Praszywą. Na tym odcinku znalazłem najwięcej jak dotychczas kamieni zarówno cieszyńskich TK jak i frydeckich HF, no i kilka podniosłem:). Przy 15-tym straciłem rachubę i dopiero chyba ze zdjęć uda mi się policzyć, ale było ich ponad 20. Z Praszywej zjechałem czerwonym i też napotkałem kilka HF kamieni.

Na mapie z XIX w. zaznaczono kamienie graniczne ale w terenie i tak jest ich więcej.

Koniec asfaltu (ok 20%) i dalej szutry

Schronisko na Ropiczce rankiem i tym razem szron wokół

Pierwszy na zjeździe z Ropiczki

Na szczycie wzniesienia Lipi 901 m.

Na Czuplu 872 m.

Jeden z frydeckich

I jeszcze jeden cieszyński

Widok z Praszywej od nadajnika na północ. Dymy Ostrawy, Hawierzów i jezora: Żermanice, Cierlicko. Dawna granica rozdzielająca dobra cieszyńskie i frydeckie do szczytu Praszywej biegła ściśle grzbietem. Dalej od tego miejsca co na zdjęciu schodziła wprost na północ stromym zboczem do doliny potoku.

Kościółek na Praszywej

Zjeżdżając czerwonym szlakiem widać dalsze kamienie graniczne HF (teraz nawet łatwo wypatrzeć bo mało liści i pomalowane na biało). Zlokalizowałem 4

Jeśli kogoś by to interesowało to zapraszam w najbliższym czasie tutaj to dodam zdjęcia pozostałych kamieni.