Ropica 1082 m.

Środa, 10 października 2012 | dodano: 10.10.2012

Rankiem po nocnej zmianie. Pojechałem do Czech do Tyry i w Beskidy. Szutrówką na Kałużny a potem grzbietem przez Ropicę na Ropiczkę. Na grzbiecie znalazłem sporo kamieni granicznych Komory Cieszyńskiej, kilka podniosłem bo leżały. Powrót przez Komorną Lhotkę.

Na XIX-wiecznej austriackiej mapie zlokalizowałem kamienie graniczne, które w tym przypadku wyznaczały granicę pomiędzy dobrami Komory Cieszyńskiej a dobrami Frydeckiego państwa stanowego. W terenie odnalazłem prawie wszystkie na odcinku od Kałużnego po Ropicę. Nie było żadnego na Wielkim Lipowym ani na Przysłupie. Potem jeszcze dwa znalazłem przed Ropiczką.

Pierwszy za Kałużnym

Jeden z postawionych kamieni

Tego później też postawiłem

Kolejny

Podjazd na Ropicę

Ropica

Przed schroniskiem

Schronisko na Ropiczce

Komorna Lhotka (Ligotka Kameralna)

| 18:13 środa, 10 października 2012 | linkuj Ja też nie zwracałem uwagi jak jeździłem. Teraz to tak z ciekawości pojechałem. Kamienie nie są przy czerwonym szlaku ale przy dróżce (czasem trudno przejezdnej) na grzbiecie. W najbliższym czasie wybieram się poszukać kamieni na grzbiecie od Ropiczki do Praszywej. Mam nowy telefon ale nie mam jeszcze kabla USB. Zdjęcia robione aparatem.
| 18:00 środa, 10 października 2012 | linkuj ;-) Ja tam na te kamienie w ogóle nie zwracam uwagi. Może czas zacząć patrzeć na boki a nie tylko przed siebie... Widzę Daniel, że znacząco poprawiła się jakość załączanych zdjęć. Chyba masz nowy telefon ;-P hehe.