Frydek Mistek

Niedziela, 12 sierpnia 2012 | dodano: 12.08.2012

No i po Olimpiadzie. Tym razem w interesującej nas dyscyplinie MTB najlepszy był Czech Jaroslav Kulhavy, Polacy daleko. Ja też pojechałem dzisiaj do Czech. Najpierw do Cieszyna na Wzgórze zamkowe bo miały być pokazy walk rycerzy. Ludzi sporo, były jakieś pokazy rzemiosła, nie chciało mi się długo czekać to sobie pojechałem. Za Ropicą spotkałem kolegę Grzegorza z narzeczoną a przy Harendzie podjadłem ostrężyn. Pogoda super, mimo że przed południem padało. Odwiedziłem sobie Janovice skąd pochodził słynny zbójnik Ondraszek. Potem pojechałem na gródek średniowieczny w śląskiej Basce i na morawski gródek w Hodonovicach. Bocznymi drogami do Frydku na zamek i powrót starą drogą do Cieszyna.

Pałac w Ropicy (remont)

Widoczek na Trawny i Łysą

Janowice

Gródek typu "motte" w Basce

Na gródku w Basce

Hipotetyczny wygląd gródka w XIV w. (P.J.Stepanek, hrady.cz)

Gródek w Hodonovicach

Na gródku w Hodonovicach

Zamek we Frydku

Tym razem kamień graniczny Frydeckiego państwa stanowego (HF) z XVIII w. w Wojkowicach.