Mały Połom

Niedziela, 20 maja 2012 | dodano: 20.05.2012

Planów na dzisiaj było sporo, miał być wyjazd ok 14 tej i dość długa trasa ale wyszło inaczej. Tak więc wyjechałem dopiero o 17 tej. kierunek Czechy, Jabłonków. Trasę tę pokonuję kilkadziesiąt razy w roku ale i tak lubię tam jeździć. W Gródku dojechałem jednego gościa z polską koszulką BGŻ i zagadnąłem dokąd jedzie. Starszy pan, jak się okazało zagorzały rowerzysta, robił sobie kółko Istebna - Wisła - Cieszyn - Jabłonków - Istebna. Pogadaliśmy sobie jadąc do Nawsia a potem pomknąłem dalej bo czas naglił. Do Górnej Łomnej droga szybko zleciała, pogoda super. Miałem jechać niebieskim szlakiem pod Mały Połom, niestety szlak gdzieś się zawieruszył i jechałem szutrówkami i leśną drogą aż do czerwonego szlaku pod MP. Miejscami powalone drzewa i trochę błota. Wysokość osiągnięta dzisiaj to 1010 m n.p.m. - skrzyżowanie szlaków pod MP. Sama góra ma 1060 m lecz darowałem sobie przedzieranie przez głazy i powalone drzewa. Niedaleko tabliczki ze szlakami znalazłem znowu kamień graniczny Komory Cieszyńskiej (TK) z XVII lub XVIII w. Zacząłem zjeżdżać a kawałek dalej następny. Już myślałem że też TK a tam HF. No tak przecież w XVI w. książę cieszyński za długi syna musiał sprzedać kawałek księstwa i powstało Frydeckie państwo stanowe (Herrschaft Frideck). Kilka km dalej na odcinku ok 2 km stoją lub leżą kolejne słupy graniczne, chyba 10, na przemian TK, HF. Za Lacnovem nie zauważyłem skrętu szlaku a tak super się zjeżdżało że pojechałem przez Kotly do Moravki. Wszystko fajnie gdyby nie te stada muszek, bombardujące w twarz, brrr. Z Moravki przez Prażmo do Komornej i na Cieszyn. W Śmiłowicach dołączył do mnie kolejny rowerzysta i jechaliśmy razem do Czeskiego Cieszyna.