Trojaki (10 tys pyknęło)

Środa, 30 listopada 2011 | dodano: 30.11.2011

Niedawno byłem na trójstyku granic Śląska, Moraw i Słowacji. Dzisiaj postanowiłem sobie pojechać na trójstyk granic Śląska, Małopolski i Słowacji. Miejsce mało znane i nie oznakowane znajduje się na Przełęczy Trojaki (801 m) i tak samo stanowi granicę Polski i Słowacji.
Wyjazd przed 5 godz rano. Ubrałem się odpowiednio ale i tak zimny wiatr sprawiał wrażenie że jest jeszcze zimniej. Za Jabłonkowem droga mokra a w rejonie przejścia granicznego ze Słowacją to już tradycyjnie najzimniej. Szosą dojechałem do Skalitego (zrobiło się jasno) i za wiaduktem nowej expresówki skręciłem w teren. Na początek ostry podjazd na Kikulę gdzie było nawet trochę śniegu w lesie. Potem grzbietem na Trojaki i przez Rupienkę do Koniakowa pod Ochodzitą. Ochodzitą tym razem sobie darowałem i wracałem przez Istebną, Jabłonków i Trzyniec. Potem jeszcze rowerem do pracy.
Kolejny cel w tym roku osiągnięty - 10 tys km!

Svrcinovec

Skalite (wiadukt na nowej, budowanej expresówce do Zwardonia)

Ten sam wiadukt z podjazdu

Kikula (845 m) w tle Beskid Morawskośląski z Łysą Górą

tu już trochę tego leży

Przełęcz Trojaki (801 m) trójstyk granic, na prawo i za mną Śląsk, po lewej stronie Małopolska a przede mną Słowacja

Ochodzita z okolic Sołowego Wierchu

Pod Ochodzitą w Koniakowie. Mała ciekawostka - "Chata na szańcach" i obok osiedle domów "Szańce". Nazwa pochodzi od szańca zbudowanego w XVII w. dla ochrony granicy śląskiej.

Na miejscu szańca stoją dzisiaj domy i muzeum koronkarstwa

Szaniec pod Ochodzitą wchodził w skład systemu fortyfikacyjnego rejonu Przełęczy Jabłonkowskiej. Na mapach występuje jako Ochsen Schantz (Woli szaniec)

Istebna

Polecam zjazd od kościoła w Istebnej do doliny Olzy lub w odwrotnym kierunku podjazd (Gliczarów chyba się nie równa)
Most na Olzie (granica PL/Cz)

Kajman
| 08:17 sobota, 3 grudnia 2011 | linkuj Świetna trasa na 10 tys, gratuluję:)
Nefre
| 17:51 czwartek, 1 grudnia 2011 | linkuj No prosze jaka ładna "andrzejkowa trasa":))))
| 22:04 środa, 30 listopada 2011 | linkuj pepe93 Wiadukt jeszcze jest zamknięty a ekspresówkę budują. Myślę że dało by się przejechać ale nie było mi po drodze. Pozdr
kundello21
| 16:15 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Wykres masakra... widać że było ciężko pod górę, ale za to piękny wypad:)
Szcacun
| 15:58 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Graty,pokazałeś wszystkim gostkom z nizin jak sie jeździ!:))
Virenque
| 14:57 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Gratuluję dyszki :)
Super trasa jak na tą porę roku no i porę dnia :)
completny
| 13:28 środa, 30 listopada 2011 | linkuj Fajnie że wrzuciłeś zdjęcia wiaduktu. Jechałem z bratem w lipcu 2010 przez Skalite do Zwardonia i robił wrażenie. Tylko, że wtedy jeszcze był zamknięty. Dostaliśmy prawie mandat za przejechanie przez tunel rowerami w Lalikach :) Ale najważniejsze, że udało
Ci się pokonać granicę 10000 km ! Bardzo gratuluję :) Świetna sprawa...