Morawy

• Sprzęt Merida
Czwartek, 13 października 2011 | dodano: 13.10.2011

W tytule Morawy gdyż pojechałem na historyczne ziemie Moraw. Wyjazd wcześnie rano jeszcze po ciemku. Do Frydku starą drogą. Na moście nad Ostrawicą we Frydku opuściłem śląskie ziemie i udałem się na zachód do Trnavki. Tam musiałem kilka minut poczekać aż się rozjaśni żeby zrobić fotki dworu. Potem odszukałem krzyż pokutny i pojechałem do Starej Wsi (zamek). Następnie odwiedziłem pałac w Paskovie i gródek średniowieczny w Repiste. Powrót bocznymi drogami przez Żermanice i Terlicko do Cieszyna.
Potem jeszcze do pracy rowerem.

Dwór w Trnavce

Krzyż pokutny

Stara Ves nad Ondrejnici (zamek)

Paskov (brama wjazdowa do pałacu) Pałac powstał na miejscu dawnego zamku. Z dawnego założenia pozostały przebudowane mury z bastejami i wieża

Paskov (pałac)

Rzeka Ostrawica (po lewej Morawy a po prawej Śląsk)

Repiste (gródek średniowieczny) W średniowieczu XIII-XIV w. na kopcu znajdowała się strażnica w postaci drewnianej wieży otoczonej palisadą

Żermanice i jezioro w dole