Olza

Sobota, 1 października 2011 | dodano: 01.10.2011

Skończyłem pracę (2 zmianę) bardzo szybko i postanowiłem przejechać się na spotkanie forumowe. Czasem udzielam się na forum eksploratorskim (historia, zabytki, odkrycia itp) i przed pracą wyczytałem że dzisiaj ma być spotkanie u jednego z użytkowników. Nie miałem jednak czasu dopytać się gdzie dokładnie jest to spotkanie bo i tak nie odczytałbym informacji. W opisie jeden gość odpowiedział komuś że gospodarz imprezy mieszka między Chałupkami a Wodzisławiem i że będzie tam dużo samochodów. Niezłe:) Sęk w tym że z jednego miejsca do drugiego jest ok 15 km. Tak nieprecyzyjnej informacji jeszcze nie słyszałem, ale cóż pojechałem z myślą że znajdę. Noga dobrze podawała, pogoda wymarzona, prawie płasko i w Bohuminie miałem średnią 31 k/h. Z mostu na Odrze zobaczyłem sobie na dwie rzeki Olzę i Odrę, było też widać Łysą Górę 1328 m w Czechach! Jadąc przez Gorzyce rozglądałem się na lewo i prawo bo gość miał w opisie Gr. Gorshutz czyli Gorzyce. Było trochę więcej samochodów przy pływalni, potem przy boisku (był mecz) i tyle. Ktoś też pisał że z Wodzisławia ma daleko bo aż 2 km. ale przed Wodzisławiem też pustki. Więcej samochodów było ale w jakimś komisie. I tak dojechałem do Wodzisławia, które minąłem w pędzie. Jastrzębie też minąłem bokami przez Moszczenicę. Przyjechałem do domu to było już ciemno. Za to pobyłem jeszcze chwilę z chłopakami zanim poszli spać:)

Dawne przejście graniczne Kaczyce-Karwina

Elektrownia w Detmarovicach (te kominy widać z Czantorii)

Stary Bohumin

Widok z Chałupek

Most na Odrze w Olzie

Tu Olza (z lewej) wpada do Odry (z prawej)
Olza wypływa w Beskidzie Śląskim w Istebnej. Przez kilka km płynie przez polską ziemię, później wpływa do Czech, następnie od Cieszyna do Karwiny jest rzeką graniczną. Znowu przez kilka km w Karwinie płynie na terytorium Czech i za miastem ponownie stanowi granicę. Po 99 km wpada do Odry i z nią płynie do Bałtyku.