Kamienna chata (Tetřev) 944 m.

Sobota, 9 lipca 2011 | dodano: 09.07.2011

Wyjazd o 5 rano. Z Cieszyna jadę na pd. do Czech i doliną Olzy do Jabłonkowa. Mimo wiatru udaje mi się utrzymać średnią po godz. jazdy nieco ponad 30 k/h.
Z Jabłonkowa do Dolnej Łomnej

most kolejowy w Dolnej Łomnej

Tam skręcam w kierunku wyciągów narciarskich

Celem dzisiejszego wyjazdu były skały w bocznym ramieniu Kostelek w masywie Wielkiego Połomu, zwłaszcza jedna w kształcie maczugi. Znalazłem kiedyś opis na czeskiej stronie wspinaczkowej tego rejonu i postanowiłem w końcu sprawdzić.
Już z doliny wypatrzyłem ową skałę - na skraju polanki

Dojechałem do rozwidlenia dróg niedaleko wyciągów i spotkałem miejscową dziewczynę z psem, która wracała z rannego joggingu:) Zagadnąłem więc do niej a ona pokazała mi najkrótszą drogę do skał. Była zdziwiona że tak znam tamte tereny. Fajną szutrówkę musiałem opuścić po ok. 1 km a dalej rower na ramię i w gorę ku skałom.

Kilka minut podejścia i jestem przy skale (wys. ok 10 m)

Fajny dach

Od pleców

Od skały taki widoczek na Kozubową - byłem tam w czerwcu

Schodząc, miejscami zjeżdżając do szlaku napotkałem całą masę innych większych i mniejszych skał w lesie:

pod tą nawet by zabiwakował

Dalej już wszędzie dało się jechać

Końcówka trasą narciarską a widok na dolinę Olzy przedni.

Jeszcze tylko kawałek szutrówką i melduję się przy schronisku Severka na Kostelkach 953 m. skąd w drugą stronę na pd. fajny widok na Małą Fatrę.

Z Kostelek grzbietem do kolejnego schroniska Kamienna chata (Tetrev) 944 m.

Z Mostów u Jabłonkowa do schroniska prowadzi wąska droga asfaltowa. Pognałem więc nią w dół a potem niebieskim szlakiem na Szańce.

W lesie Motycanka odszukałem pozostałości jednej z XVII-wiecznych redut (Klokotsch) i zjechałem na Przełęcz Jabłonkowską.
Widok z przełęczy na Wielki Szaniec

Pogoda wyśmienita a mi zostało już tylko z górki i po równym do Cieszyna.
Nowy odcinek w Hradku - zdj. w ruchu przy ok 37 k/h

A tak to wyszło na mapie