SLAVIĆ 1054 m.

Środa, 1 czerwca 2011 | dodano: 01.06.2011

Wyjazd o 4 rano. Z Cieszyna przez Ropice, Hnojnik, Komorną i Prażmo do Morawki.
Dawałem dość konkretnie tak że przy tablicy z napisem Moravka miałem równą godzinę a na tamie 1h 10min. Celem wyjazdu był dzisiaj Slavic 1054 m n.p.m. Na szczyt nie prowadzi żaden znakowany szlak więc obrałem sobie najbardziej logiczną trasę prowadzącą wąską asfaltówką, szutrówką i dróżką leśną. Na szczycie zameldowałem się po równych 2 godz. jazdy. Zastałem tam mały kopiec kamieni i słupek. Zjazd do schroniska Slavic bardzo fajną i szybką dróżką leśną, czysta poezja, zero kamoli. Ze schroniska pojechałem szlakiem na Kałużny 994 m. i z siodła pod Kałużnym zjechałem swoją ulubioną 3xS-ką czyli szybką szeroką szutrówką. Dzisiaj na zjeździe tylko 71 k/h. Bywało tam już prawie 8 dych a myślę że i więcej by się dało. W Tyże zaczęło kropić ale udało mi się uciec i kolejna mżawka dopadła mnie już w Czeskim Cieszynie. Trasa 79,79 km przebyta w 3:16:00. Potem jeszcze do pracy.

Widoczek na Trawny i Łysą Górę z drogi Kamenite - Niżni Lhoty

Tama i jezioro Moravka

Moravka i Travny 1203 m.

Dolina Slavica

asfaltowym podjazdem na wys. ok 850 m.

dalej szutrówką

Szczyt Slavica

Zjazd do schroniska. Takim czymś to można pociskać:)

Widok znad schroniska. Nad polskimi górami (Czantoria) - leje

Schronisko Slavic. Kiedy w 1938 r. Polska zajęła Zaolzie to granica z Czechami biegła koło schroniska. Do dzisiaj w lesie są słupki graniczne.

Widok na Wielki Połom 1067 m. Może next time?

Kałużny 994 m.

| 21:11 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj muszę w tym roku wyjechać tak wcześnie, chociaż raz, na jakiś wschód czy coś podobnego :)
| 20:30 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj @funio - Śląsk cieszyński
@kkkrajek18 - później miałem inne plany i nie dałbym radę, zresztą potem padało.
@nedvet - widoki wypaśne, ruch mniejszy niż u nas w Ustroniu czy Wiśle a jeśli chodzi o szlaki to każdy coś dla siebie znajdzie.
nedvet
| 13:42 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj O kurde z opisu wyglada ze super traska, chyba bede musiał się tam wybrać! :)
Janusz507
| 13:02 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj Fajny wypadzik :)
kkkrajek18-remov
| 09:13 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj że chciało się tak wcześnie wstać :)
| 07:01 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj Oj,lubisz te Czechy:))