Godula 737 m.

Sobota, 14 maja 2011 | dodano: 14.05.2011

Tym razem w czeskie góry. Rankiem pojechałem do Komornej Lhotki. Postanowiłem sobie że pojadę tak jak jeszcze nie jechałem. Przejechałem przez wieś i skierowałem się do doliny Raztoki. Ciche, przyjemne miejsce otoczone zewsząd zboczami gór. W samym końcu doliny znajduje się duża polana gdzie w 1893 r. powstały strzelnice dla C.K. wojska monarchii austro-węgierskiej. Za polaną jechałem jakąś leśna ścieżką ale ta się skończyła. Domyślałem się że wyżej musi byś szutrowa droga trawersująca Ropicznik i nieco podszedłem stromym zboczem. Szutrówką dotarłem na przełęcz pod Ropiczką i pojechałem w lewo grzbietem przez Krivy do schroniska na Goduli. Podjechałem taż na szczyt Goduli, zrobiłem kilka zdjęć i zjechałem stroma asfaltówką (nowy asfalt) do Komornej. Z Komornej przez Smilovice, Stritez i Ropice do Cieszyna.
Potem jeszcze do pracy.

Komorni Lhotka (pol. Ligotka Kameralna) i potok Raztoka

W dolinie Raztoki

Droga do strzelnic wybudowana przez armię austriacką (ciekawy głaz)

Dawne strzelnice C.K. (poza zdjęciem okopy)

Schronisko na Goduli 718 m.

Owieczki i kuce koło schroniska

Na szczycie Goduli. Widok na Lipi (901) i Kotarz (855)

Nieco poniżej szczytu Goduli. Widok w stronę Cieszyna i Trzyńca

Godula w całej okazałości z drogi do Striteza

| 18:59 niedziela, 15 maja 2011 | linkuj @funio bardziej realny termin 28.05 bo w najbliższym tygodniu to tylko rano
| 16:07 niedziela, 15 maja 2011 | linkuj Łysa Góra?-może za tydzień:)
| 12:51 niedziela, 15 maja 2011 | linkuj @funio Zapraszam kiedyś. W Beskidzie Morawsko-śląskim mnóstwo asfaltowych podjazdów. Cześć znajdziesz tutaj http://cyclingclimbs.com.pl/
Polecam wyjazd na Łysą Górę 1328 m. (najwyższy szczyt Śląska)
@k4r3I zdjęcia spłaszczają
@Kajman Ja mam w sumie tak samo daleko (ok 20 km) w polskie góry (Ustroń, Wisła) jak i w czeskie. U nas jak wiadomo zatłoczone miejscowości turystyczne a tam jednak cisza i spokój.
Kajman
| 07:33 niedziela, 15 maja 2011 | linkuj Czech mają swój klimat:)
| 06:31 niedziela, 15 maja 2011 | linkuj niepozorna ta górka, ale widoki ze szczytu robią wrażenie :) a owcom to by się golenie przydało, bo im chyba za ciepło :D
Nefre
| 22:32 sobota, 14 maja 2011 | linkuj Fajne widoczki... pozdrawiam
| 21:53 sobota, 14 maja 2011 | linkuj Pięknie tam:)