Do Trzyńca

• Sprzęt Merida
Wtorek, 15 grudnia 2009 | dodano: 15.12.2009

Trasa: Cieszyn - Czeski Cieszyn - Trzyniec - Czeski Cieszyn - Cieszyn
Znalazłem na jednej stronce informację o obiektach bunkropodobnych w Trzyńcu. Przejeżdżając nieraz tamtędy widziałem 2 takie obiekty. Teraz wybrałem się specjalnie i znalazłem 8 obiektów. Z całą pewnością nie należą do linii lekkich umocnień, budowanych przez Czechosłowację wzdłuż granicy z Niemcami i Polską w latach 1937-38. Na ww str. wysuwa się przypuszczenie że są Niemieckie. Być może było ich jeszcze więcej dla zabezpieczenia pobliskiej huty.

| 13:12 środa, 16 grudnia 2009 | linkuj Skontaktowałem się z jednym czeskim fascynatem fortyfikacji i wyjaśnił: Ahoj! Je to tzv. einmanbunker. Jednalo se o německé objekty z 2.WW.
Složili k pozorování třineckých železáren v případě jejich
bombardování. V bunkru měl byt vždy jeden německý voják a měl
vyhodnocovat zásahy při bombardování. Tyto bunkry se vždy stavěli v
blízkosti větších fabrik.
Czyli tak jak myślałem małe bunkry obserwacyjne budowane przy większych fabrykach.
kundello21
| 12:29 środa, 16 grudnia 2009 | linkuj Fred masz rację. W mojej starej szkole też takie coś było, co prawda góry nie było, bo zrobili z tego kwietnick (hehe) ale na wfie wchodziliśmy do schronu i szlismy tunelem właśnie pod te kwiatki:D (w tym przypadku wąchaliśmy kwiatki od spodu...)
fredziomf
| 12:24 środa, 16 grudnia 2009 | linkuj Być może pobliskie budynki mają schrony, a elementy na fotografii to tzw. „kioski”, czyli wystające z ziemi wieżyczki. Zwykle od schronu dzieli je odległość równa połowie wysokości budynku. To awaryjne wyjścia ze schronu.