Po okolicy

Krótko po okolicy

Po okolicy
Cieszynianki i czosnek niedźwiedzi
Słupek graniczny Cieszyna (T-Teschen)

mallutky
| 18:59 wtorek, 16 marca 2021 | linkuj A tak na marginesie, to skorzystałem z twoich propozycji wycieczek rowerowych, które kiedyś znalazłem na portalu ox.pl. Dzięki za fajne opisy tras.
| 18:51 wtorek, 16 marca 2021 | linkuj Dzięki za wyjaśnienie :) Myślałem, że to po czesku księstwo cieszyńskie a to po niemiecku. Pozdrawiam
| 20:40 poniedziałek, 15 marca 2021 | linkuj Kamieni granicznych Cieszyna z literą T jest kilkanaście na terenie Cieszyna i Czeskiego Cieszyna gdyż kiedyś to było jedno miasto. Pochodzą one z końca 19 lub samego początku 20 w. Zazwyczaj są numerowane a numery są albo pod literą T albo z drugiej strony. Akurat ten kamień ma nr 39 z drugiej strony ale możliwe że wcześniej miał inny numer, który skuto, bądź to w późniejszym czasie coś tam dopisano a następnie usunięto. Kamienie TK mają swój skrót od Komory Cieszyńskiej czyli Teschener Kammer. Jest ich bardzo dużo w terenie, po polskiej i czeskiej stronie. Wyznaczały one granice posiadłości Komory, np lasy, pola albo części miejscowości.
mallutky
| 07:14 poniedziałek, 15 marca 2021 | linkuj Tak wygląda jakby pod literą T coś chyba jeszcze było napisane, ale chyba "się skuło" :) W 2019 na obecnej granicy CZ/SK niedaleko Hrčavy znalazłem przy drodze kamień graniczy z napisem TK "Těšínské knížectví"