Javořina 832 m. i Bílý Kříž 890 m

Sobota, 14 marca 2020 | dodano: 15.03.2020

Przejażdżka po Czechach. Niebo nieco zachmurzone i zimny wiatr. Obrałem sobie dzisiaj za cel obrazkowy szlak w Morawsko-śląskich Beskidach. Przy okazji do zaliczenia była Javořina, na której jeszcze nie byłem. W drodze, a konkretnie gdzieś w Janowicach, gdzie miałem pod wiatr myślałem o zmianie trasy, ale ostatecznie przemogłem się i pojechałem w te odległe zakątki.

Toszanowice
Owieczki
Malenovice
Malenowice
Ostrawice
Ostrawica
Zapora Szańce
Stare Hamry obrazkowy szlak
Kiedyś dawno temu, ale nie aż tak dawno pewna babcinka chcąc umilić dzieciom drogę do i ze szkoły z odległego osiedla rozwiesiła na drzewach kolorowe obrazki z tekstami. Przy ścieżce postarała się o miejsca odpoczynkowe a źródełka obudowała i zadaszyła. Przez lata dbała o obrazki a dzieci z kolei utrzymywały studzienki nazwane swoimi imionami. Dzieci wyrosły i rozjechały się po świecie, natomiast babcia Pepinka odeszła dożywszy sędziwego wieku. Szlak obrazkowy nieco podupadł, wiec jakiś czas temu gmina postanowiła go zrekonstruować.
Jeden z obrazków
Bila ski
Bila kościół
Ścieżka rowerowa z Bilej
Dalej z doliny Czarnej Ostrawicy pojechałem na Gruń do schroniska Svarna Hanka i grzbietem na Biały Krzyż.
W dolinie
Svarna Hanka
Widoczek na Małą Fatrę
Tu jeszcze zima ze śniegiem
Szlak w większości tak wyglądał