Cieszyn + wspin Lodowy Szczyt (Puskas)

Poniedziałek, 27 stycznia 2020 | dodano: 27.01.2020

Miasto i praca
===================================================================================================

W sobotę natomiast byłem powspinać się w Tatrach. Kilka dni wcześniej Krystian Loret będąc na  Baranich Rogach wypatrzył zalodzone "Zacięcie Puskasa" na Lodowym. Rzecz o tyle ciekawa, gdyż na tej drodze bardzo rzadko występują takie warunki. Pojechaliśmy już w piątek, aby przenocować i z rana uderzyć na ścianę. Wyszły małe szopki z rezerwacją w Terince, gdyż chatar twierdził przez telefon, że nie ma miejsc nawet na podłodze. Wzięliśmy niepotrzebnie namiot, śpiwory i karimaty a w końcu okazało się że miejsca było sporo.
Wstaliśmy przed 5 godz a w drogę wbijaliśmy punkt 8 godz.
Pod Lodowym

Początek śnieżną rampą, wspólnie z drogą Grosza
Początek śnieżną rampą
Idziemy na lotnej
Nieco wyżej zacięcie nabiera na stromiźnie
Pojawiają się pierwsze lody. Zakładam stan i przez nieuwagę upuszczam rękawicę, która spada pod ścianę.
Miałem na szczęście drugie i choć cieńsze to jakoś dałem radę bo nie było zbyt zimno.
Zalodzone zacięcie
Lodowe zacięcie
Do kociołka mikst czyli śnieżno-lodowo-skalne odcinki
Do kociołka mikst czyli śnieżno-skalno-lodowe odcinki
Docieramy do "Kociołka Grosza" skąd zaczyna się "Zacięcie Puskasa" (w lecie V)
Zacięcie całe wypełnione jest lodem
Lodospad na drodze Puskasa
Mimo że lodospad był pochylony i tylko czasami się pionował to wspinaczka nie była łatwa, gdyż miejscami lód był bardzo cienki. Czasem była to tylko cienka polewka i śruby wchodziły tylko do połowy.
Fota w dół ze stanu
Widok z Lodowego na Baranie Rogi, Kieżmarskie szczyty, Durne szczyty i Łomnicę
Widok z Lodowego
Zejście przez Lodowego Konia
 Po zejściu wróciłem pod ścianę i odnalazłem rękawicę :)