Cieszyn + wspin Batyżowiecki Szczyt, Kubin-Roland

Czwartek, 4 lipca 2019 | dodano: 04.07.2019

Krótka przejażdżka.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W sobotę 30.06 po południu pojechałem z kolegą Januszem w Tatry Słowackie. Wieczorem podeszliśmy do koleby w Dolinie Batyżoweickiej, gdzie też nocowaliśmy. Rankiem udaliśmy się pod ścianę z plecakami. W planie była droga Kubin-Roland (V) a potem granią na Gerlach.
Batyżowiecki Szczyt o poranku
Dla mnie była to już czwarta wspinaczka na tym szczycie. Wcześniej zrobiłem dwa razy drogę Kutty (V) i Filar Cihuli (V+)
Na pierwszym stanowisku
Na drodze nie ma gotowych stanowisk, natknęliśmy się jedynie na kilka starych haków.
Janusz dochodzi do 1 stanu
Kluczowe miejsce na drodze, trawers pod okapami
Na trawersie
W zacięciu
Na ostatnim wyciągu
Na grani szczytowej
Na grani szczytowej (w tle Kończysta)
Batyżowiecki zdobyty
Na szczycie z Gerlachem w tle
Ze szczytu zeszliśmy granią (II) na Wschodnią Batyżowiecką Przełęcz
Zejście granią
Na grani
Tego dnia było bardzo upalnie. Na zejściu Jano stwierdził jednak że rezygnuje z wyjścia na Gerlach i zeszliśmy do doliny.
Aby zrobić jakieś fajne zdjęcie pd. ściany Batyżowieckiego z drogą na której się wspinaliśmy wyskoczyłem sobie na turnię zwaną Kościółek, która stoi w samotnie w dolinie.
Kościółek i Kończysta
Na Kościółku
Na Kościółku 2251 m.
Widok z Kościółka na Gerlach
Widok z Kościółka na Gerlach (mały punkt na śniegu w środku to Janusz)
Batyżowiecki Szczyt pd. ściana
Batyżowiecki Szczyt pd. ściana. Droga Kubin-Roland biegnie środkiem, tam gdzie jasny pas na skałach.
Topo pd. ściany Batyżowieckiego
Topo pd. ściany Batyżowieckiego (Norwecki, Zieliński). Nasza droga - nr 8 zielona
Kiedy wracaliśmy na Kotłowym na drodze 50 rokov pre JAMES Bobrovec wspinali się jeszcze inni Polacy