Karwina i Łąki

Środa, 7 grudnia 2016 | dodano: 07.12.2016

Góry są moją inspiracją...

Rano do pracy. Po pracy przez Kaczyce do Karwiny. W drodze powrotnej zajrzałem do opuszczonego kościoła w Łąkach.
W dawnej wsi Łąki
Kościół sw Barbary w Łąkach
Kościół św Barbary w Łąkach
Łąki kościół z 1809 r
Łąki kościół z 1809 r.
W 1995 r. został zamknięty z powodu szkód górniczych.
W kościele
Ołtarz
Na suficie
W środku
W środku.

A tak tam wyglądało kiedyś (zdjęcia ze str. archiwum w Opawie)
Kościół dawniej

| 21:03 piątek, 9 grudnia 2016 | linkuj Dawną wieś Łąki przeniesiono z powodu szkód górniczych z poprzedniego miejsca ok 2 km na południe. Budynki wyburzono i pozostał sam kościół. Ostatnia msza została odprawiona w 1995 r. i potem obiekt stał zamknięty.
amiga
| 07:50 piątek, 9 grudnia 2016 | linkuj Wielkie dzięki... Szukałem tego ma mapach googlea, szukałem po śladzie... ale te miejsce nie było zaznaczone...a przynajmniej go nie zauważyłem. Nowy kościół widziałem na google street, ale to właśnie ten stary mnie interesuje :)
wmarek1974
| 07:29 piątek, 9 grudnia 2016 | linkuj W Loukach są dwa kościoły. Nowy jest ciekawszy architektonicznie i znajduje się przy głównej drodze. Ten, który zimową porą odwiedził Daniel jest tutaj: https://mapy.cz/s/1gpnG
| 20:20 czwartek, 8 grudnia 2016 | linkuj Dawna wieś Łąki między Czeskim Cieszynem a Karwiną
amiga
| 18:43 środa, 7 grudnia 2016 | linkuj W którym miejscu jest ten kościół...?