Cieszyn

Piątek, 13 maja 2016 | dodano: 14.05.2016

Tatry są moją inspiracją...
Trochę po mieście przed pracą.

Niaco mokrawo
Nieco mokrawo
CRANK BROTHERS eggbeater 3
Właściwie chyba od 2004 r. jeżdżę na Crankach i nie zamieniłbym na SPD. Miałem kiedyś Ritcheye (czyli to samo co Shimano) i po kupnie pierwszych Cranków już do tego typu pedałów nie wracam. Wpinanie i wypinanie super (z 4 stron), wagą biją inne no i przede wszystkim w błocie żadnych problemów.
Do poprzedniej Meridy zakupiłem swoje pierwsze Cranki Egg Beater C (nowe). Na początku trzeba przyzwyczaić się do niewielkiego luzu roboczego (dla mnie bez problemu). Spisywały się dobrze, pojawił się wprawdzie mały luz na osi ale się nie powiększał. Pedały wraz z rowerem zmieniły niestety właściciela.
Do Kellysa kupiłem na Allegro używane Egg Beater C a później Cranki Egg Beater SL. Pewnie gdyby jedne i drugie były nowe pożyły by dłużej a tak po 2 latach dostały luz i zmieniłem na kolejne SL. Pewnym mankamentem są też wyrabiające się po paru latach zaczepy w blokach ale sądzę że w innych też się wyrabiają. Ten model który teraz kupiłem był mało używany, nie ma żadnych luzów, czerwona farba ze sprężyny trochę schodzi ale ponoć to norma. Ponadto w Egg Beater 3 jest dodatkowe uszczelnienie i bardziej wytrzymała tulejka (łożysko ślizgowe). Cena nowych trochę wysoka, ponad 500 zł. Zobaczymy ile pociągną.