Dukla

Wtorek, 3 maja 2016 | dodano: 03.05.2016

Tatry są moją inspiracją...

Kolejna szachta na Śląsku Cieszyńskim odhaczona. Dzisiaj padło na Duklę w Dolnej Suchej koło Hawierzowa. Kopalnia jest w stanie likwidacji, wież wyciągowych i szybów już nie ma. Na terenie byłej kopalni powstaje park przemysłowy i pewnie niedługo pozostałe budynki wyburzą.
Wyjazd dopiero ok 18:30 po spotkaniu rodzinnym. W Cieszynie na zamkniętym przejeździe dojechał mnie czeski kolarz na Cannondalu i ustawił się przed rogatkami. Wyprzedziłem go pod zamkiem i pognałem w stronę Karwiny. Za chwilę gość spięty na stojaka wyprzedza mnie i ciśnie jakby miał się ścigać. Wiadomo na cieniutkich oponach i leciutkiej szosie łatwo odejść, więc odszedł jakieś 200 m. Było pod wiatr i do Podobory zacząłem zmniejszać odległość (mimo obciążających 2 WZ-ek, 2 kawałków Kopca kreta  i czegoś tam jeszcze). Gość co chwilę się oglądał a potem skręcił w boczną do Rybiego Domu. Ja pojechałem główną (równoległą) aby dojechać go w Łąkach tam gdzie drogi się łączą za przejazdem. Koło kościoła skręcam, ale cóż, patrzę on skręca, w moją stronę, mijamy się a potem on skręca na główną z powrotem do Cieszyna.  A już go miałem...:)
Pendolino
Pendolino (a kolarz przed ciężarówką)
City Elefant
Kopalnia Dukla
Kopalnia Dukla (pierwotnie Kaiser Franz Joseph Schacht założona w 1907 r.) W latach 20-tych XX w. największa kopalnia w Czechosłowacji.
Za budynkiem z napisem Dukla stała kiedyś wysoka żelbetonowa wieża wyciągowa, podobna do tej, która stoi  na kopalni Franciszek.
W 2008 r. wieża została wysadzona w powietrze.
Jakieś jeziorko
Kolejny vlak
Kolejny vlak Regio Jet
Było też trochę terenu
W lesie
Terlicko
Ciekawy przystanek
I na koniec ciekawy przystanek