daniel3ttt prowadzi tutaj blog rowerowy

Zebrzydowice Gold Zug

  • DST 55.20km
  • Teren 3.00km
  • Czas 02:28
  • VAVG 22.38km/h
  • VMAX 55.00km/h
  • Podjazdy 280m
  • Sprzęt Kellys Magnus
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 14 marca 2016 | dodano: 14.03.2016

Góry są moją inspiracją...
Wreszcie ładniejsza pogoda. Wybrałem się dzisiaj do Marklowic i Zebrzydowic. Cel i kolejna inspiracja przyszły w czasie jazdy.

Kaczyce
Kaczyce
Petrovice
Petrovice
Dawne przejscie graniczne w Zebrzydowicach
Dawne przejście graniczne w Zebrzydowicach
Tuż obok przejścia biegnie linia kolejowa z Polski do Czech.
W 1837 r. rozpoczęto budowę pierwszej w Cesarstwie Austriackim kolei parowej - C.K. Uprzywilejowanej Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda (K.u.K. Privilegirte Kaiser-Ferdinands-Nordbahn, KFNB). Miała ona połączyć Wiedeń z Bochnią i biec poprzez Brzecław, Przerów, Lipník nad Bečvou, Ostrawę i Bogumin, gdzie miała łączyć się w Chałupkach z kolejami pruskimi. Pociągi przejeżdżały następnie tranzytem przez Prusy i zmierzały przez Jaworzno do Krakowa.
Kolej

Dopiero budowa linii z Bogumina przez Zebrzydowice, Dziedzice, Oświęcim, Chrzanów i Trzebinię umożliwiła rezygnację z tranzytu. Odcinek ten został w całości uruchomiony w grudniu 1855 r. W latach 1888 i 1889 wybudowano na linii drugi tor. 1 stycznia 1906 r. kolej została znacjonalizowana i weszła w skład C.K. Państwowych Kolei Austriackich (k.k. österreichischen Staatsbahnen, kkStB), a po I wojnie światowej odcinek przebiegający na Śląsku Cieszyńskim podzielony został granicą państwową między Czechosłowację i Polskę
Wiadukt kolejowy w rejonie przejścia kolejowego
Wiadukt kolejowy w rejonie przejścia kolejowego
Kolejny wiadukt kolejowy
Kolejny wiadukt kolejowy
Marklowice
Marklowice
Wiadukt na nieczynnej linii kolejowej do Moszczenicy
Wiadukt na nieczynnej linii kolejowej do Moszczenicy
Wiaduktty oklejowe są moją inspiracją:)))
Wiadukty klejowe są moją inspiracją:))) Jest ich w Zebrzydowicach mnóstwo.
4 wiadukty to już jest coś
4 wiadukty jeden za drugim to już jest coś
4 wiadukty (w tym jeden nieczynny) z drugiej strony
4 wiadukty (w tym jeden nieczynny) z drugiej strony
Jest i pociąg na ścianie
Jest i pociąg na ścianie
Zebrzydowice zamek Liszków
Zebrzydowice zamek Liszków
Potem pojechałem w miejsce tylko mnie wiadome. Miejsce gdzie pod koniec Wojny ukryto drugi Golden Zug. Miejsce znane miejscowym jako nieczynny nasyp. Taa... celowo wyłączono ten odcinek:)
Na nasypie
Na nasypie
Nasyp
Nasyp
Nasyp
Nasyp
I ostatni raz nasyp
I ostatni raz nasyp
Oczywiście to żart. Dawniej linia kolejowa w Zebrzydowicach biegła zupełnie inaczej. W Zebrzydowicach wybudowano olbrzymi ponad 500 m. wiadukt, jednak ten po kilkudziesięciu latach zaczął pękać. Podjęto wtedy decyzję o zmianie lokalizacji linii kolejowej.
Na poniższej mapie z XIX w. widać dawny przebieg linii kolejowej a ja zaznaczyłem czerwonymi kwadracikami jak jest obecnie. Ten wielki wiadukt o którym wspomniałem rozebrano i tylko w niektórych miejscach widoczne są jeszcze stare nasypy, po których jeździł pociąg :)
Zeby dawna linia kolejowa
Zeby dawna linia kolejowa © daniel3ttt
Wiadukt pod wielkim
Wiadukt pod wielkim "S"
Za wiaduktem
Za wiaduktem
Linia kolejowa Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice
Linia kolejowa Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice
Jest i Zug na wiadukcie w Zebach
Jest i Zug na wiadukcie w Zebach
Mały wiadukt
Mały wiadukt. A dodam że nie zaliczyłem nawet połowy wiaduktów w Zebrzydowicach.
Kończyce Małe
Kończyce Małe
Na koniec jeszcze wpadłem do lasu Parchowiec
Relikty dawnej drogi Hażlach - Cieszyn w lesie Parchowiec
Relikty dawnej drogi Hażlach - Cieszyn w lesie

Route 3,437,893 - powered by www.bikemap.net


Kategoria Rower


komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!