Nocne Czechy

Sobota, 6 lutego 2016 | dodano: 06.02.2016

Kalnai yra mano įkvėpimas, aš vis labiau ir labiau juos pamatyti. Jie yra toli ir arti. Yra tiek daug, kad įkvėpimo niekada baigsis. (LTU)
Plany były ambitne na weekend, lecz wyszła sprawa ważniejsza, bo syn dostał zaproszenie na urodziny od dwóch kolegów ze szkoły i musiałem go zawieźć na popołudniową imprezę. Do dyspozycji zostawał jedynie poranek po nocnej zmianie.
Tymczasem wczoraj wieczorem zadzwonił kierownik że mogę mieć wolne. Tylko idź spać a nie na rower - powiada.

" Lecz zanim skończył drzwi się otworzyły i żołnierze wprowadzili Kmicica.
- Wolny jesteś panie kawalerze - rzekł od razu Wołodyjowski - i pókiśmy żywi, żaden z nas się na ciebie nie targnie. Cóżeś za desperat, żeś tego listu od razu nie pokazał?"...
..."Namyśl się waćpan dobrze - rzekł Kmicic - bo to z góry zapowiadam, że nie gdzieindziej jeno do Radziwiłła wrócę!"...

Wolne to fajnie. W dzień nie będzie okazji więc nocka w siodle:)
Spakowałem kilka rzeczy, w tym min ciepłe rękawice i zapasowe baterie do plecaczka i wyjechałem ok 22:30.
Za Czeskim Cieszynem stwierdziłem że lampka już słabo świeci, więc chciałem wymienić baterie. Zonk bo zabrałem AA a tam wchodzą AAA. Założyłem drugą, tą którą niedawno znalazłem ale i ta za chwilę coś przerywała. Już myślałem wrócić ale przypomniałem sobie że Tesco w Karwinie jest jeszcze otwarte.
Tesco w Karwinie
Do Tesco w Karwinie po baterie i czekoladę
Rynek w Karwinie Frysztacie
Za Karwiną nie jechało się łatwo bo wiał zimny wiatr od pd.-zach. Liczyłem się z tym i wolałem mieć pod wiatr żeby wracać z wiatrem.
Bocznymi drogami do Orłowej a potem główną do Ostrawy
Orłowa
Zamek w Śląskiej Ostrawie
Dawna Polska Ostrawa
Obecna Śląska Ostrawa to dawna Polska Ostrawa. Na rzece Ostrawicy była granica w czasach piastowskich
Kładka na Ostrawicy
Rynek w Morawskiej Ostrawie
Mimo że była 1 godz to w Ostrawie pełno ludzi na ulicach, koło klubów i dyskotek
Filharmonia
Na ulicach Ostrawy
Przy drodze
Dojechałem tak do Starej Wsi nad Ondrzejnicą gdzie zmieniłem kierunek na pd. i wiatr nieco zelżał
Zamek w Starej Wsi nad Ondrzejnicą
Brusperk
Od Rychaltic już z wiatrem. Na okolicznych polach leżał tam jeszcze śnieg.