Bąków

• Temperatura -5.0°C
Niedziela, 17 stycznia 2016 | dodano: 17.01.2016

Планините се мојата инспирација, ги гледам станува се поголем. Тие се далечни и блиски. Има толку многу што инспирација никогаш не истекува. (MKD) Po macedońsku z racji że z nimi dzisiaj graliśmy w piłkę ręczną i wygraliśmy.
Popołudniowa przejażdżka na północ. Góry zostały za plecami.
Właściwie miałem nie iść na rower, ale po pierwszej serii skoków narciarskich i zniweczeniu szans na podium przez D.K i S.H. zmieniłem decyzję.
A tak poza tematem sportowym coś z naszej polityki, a mianowicie coś co miało ostatnio rozśmieszyć J. Kaczyńskiego w sejmie.
Media donoszą że rozśmieszył go XVII-wieczny list Kozaków zaporoskich do Sułtana w którym to oni zwracają się do niego w taki sposób: "Jaki z ciebie do diabła rycerz, jeśli nie umiesz gołą dupą jeża zabić"
Poniżej przytaczam cały tekst owej korespondencji. Tekst niecenzurowany:)))

Sułtan turecki Mehmed IV:
"Ja, sułtan, syn Mehmeda, brat Słońca i Księżyca, wnuk i namiestnik Boga, Pan królestw Macedonii, Babilonu, Jerozolimy, Wielkiego i Małego Egiptu, Król nad Królami, Pan nad Panami, znamienity rycerz, niezwyciężony dowódca, niepokonany obrońca miasta Pańskiego, wypełniający wolę samego Boga, nadzieja i uspokojenie dla muzułmanów, budzący przestrach, ale i wielki obrońca chrześcijan — nakazuję wam, Kozakom zaporoskim, poddać się mi dobrowolnie bez żadnego oporu i nie kazać mi się więcej waszymi napaściami przejmować."

Kozacy zaporoscy (Ataman Koszowy Iwan Sirko z zaporożcami):
"Ty, sułtanie, diable turecki, przeklętego diabła bracie i towarzyszu, samego Lucyfera sekretarzu. Jaki z ciebie do diabła rycerz, jeśli nie umiesz gołą dupą jeża zabić. Twoje wojsko zjada czarcie gówno. Nie będziesz ty, sukin ty synu, synów chrześcijańskiej ziemi pod sobą mieć, walczyć będziemy z tobą ziemią i wodą, kurwa twoja mać. Kucharzu ty babiloński, kołodzieju macedoński, piwowarze jerozolimski, garbarzu aleksandryjski, świński pastuchu Wielkiego i Małego Egiptu, świnio armeńska, podolski złodziejaszku, kołczanie tatarski, kacie kamieniecki i błaźnie dla wszystkiego, co na ziemi i pod ziemią, szatańskiego węża potomku i chuju zagięty. Świński ty ryju, kobyli zadzie, psie rzeźnika, niechrzczony łbie, kurwa twoja mać. O tak ci Kozacy zaporoscy odpowiadają, plugawcze. Nie będziesz ty nawet naszych świń wypasać. Teraz kończymy, daty nie znamy, bo kalendarza nie mamy, miesiąc na niebie, a rok w księgach zapisany, a dzień u nas taki jak i u was, za co możecie nas w dupę pocałować"!