Stary Jicin

Niedziela, 25 października 2015 | dodano: 25.10.2015

Miałem dzisiaj pół dnia dla siebie, więc zaplanowałem sobie trasę po Czechach do Starego Jicina. Wyjazd o 4 godz rano. Zabrałem krótkie rękawiczki, nie brałem ochraniaczy na buty i przyznam że było to tak na granicy komfortu. Za Ostrawą zaczęło się rozjaśniać, jednak to co najbardziej przeszkadzało to zimny wiatr od zachodu w twarz. Pierwszy postój w Bartoszowicach przy pałacu. Dalej odwiedziłem pałac w Kuninie i Jeseniku nad Odrą. Tam też przejeżdżałem mostem nad Odrą, która była tak mała że dało by się ją przeskoczyć. Z Jesenika podjazd do Starego Jicina i na górujące nad okolicą wzgórze z ruinami zamku. Na zamku byłem sam. Trwają tam akurat prace renowacyjne. W planie miałem jeszcze udać się na grodzisko Pozaha, jednak zachmurzyło się i poza tym czas naglił. Obrałem kurs na Nowy Jicin a stamtąd przez Zavisice do Pribora. Dalej na Frydek i starą drogą do Cieszyna.
Narobiłem dużo zdjęć. Cóż z tego jak podczas przegrywania ich z telefonu na kartę dałem usuń zamiast przenieś.
W telefonie zostało tylko jedno zdjęcie z drogi powrotnej przez Rychaltice.