Girowa i Wilczy kamień

Poniedziałek, 17 listopada 2014 | dodano: 17.11.2014

O co chodzi? O pewne miejsce które dzisiaj odszukałem. Rano z pracy do domu. Potem na Girową i do Hrczawy.
Jak wyjeżdżałem to pogoda w Cieszynie była kiepska, gęsta mgła i zimno.
Wieczorem jeszcze do pracy.
Za czeskim CieszyneC
Za Czeskim Cieszynem
Już w Trzyńcu pogoda zupełnie inna
Huta w Trzyńcu
Pisek
Podjazd z Pisku
W Pisku pod lasem znalazłem jeden kamień TK
TK w Pisku pod Girową
W lesie
Podjazd leśnymi dróżkami w okolice szczytu i w prawo na Girową
Girowa
Girowa 840 m.
Zjazd do schroniska
Zjazd
Zielony szlak z Girowej
Barziny
Na łące po prawej stronie drogi stał kiedyś szaniec Barziny
W Hrczawie w lesie, w miejscu zwanym Maconka odszukałem wilczy kamień
W Hrczawie w lesie, w miejscu zwanym Maconka odszukałem wilczy kamień.
Kamień postawiono w miejscu gdzie miał zostać zastrzelony w 1914 r. ostatni wilk w Beskidzie Ślaskim
Z drugiej strony kamień TK
Hrczawa
Widok na Jaworzynkę
Widok na Jaworzynkę, w oddali Barania Góra, Gańczorka, Tyniok i Ochodzita.
Zjazd do Bukowca
Nawsie
Nawsie kościół ewangelicki
Tablica fundacyjna

Jorg
| 08:13 niedziela, 30 listopada 2014 | linkuj Ten Twój Wilczy Kamień i mój Pomnik Wilka świadczy o tym że odstrzelenie ostatniego wilka nie było jakimś nic nie znaczącym wydarzeniem. Podobnie jak obecnie sporadyczne powroty. Leśniczy z pobliskiego leśnictwa twierdzi że widział wilcze tropy. Ostatecznie mógł się tam przyszwendać jakiś osobnik z niedalekiej Puszczy Noteckiej
Nefre
| 22:13 środa, 19 listopada 2014 | linkuj Klimatyczna pierwsza fotka. Pozdrawiam......
| 06:39 wtorek, 18 listopada 2014 | linkuj Adamode - tamtędy przez Bukowiec i Hrczawę jechaliśmy w lecie
wmarek74 - Chyba nie istnieje nic takowego. Po przejęciu przez Habsburgów władzy w Księstwie Cieszyńskim do zarządzani dobrami książęcymi utworzono instytucję zwaną Komorą Cieszyńską. TK to właśnie nazwa Komory - Teshener Kammern. Kamienie zatem wyznaczały granice różnych dóbr Komory. Czasem były nimi lasy a czasem całe wsie. Na "eksploratorach" potraciło mi się trochę zdjęć dodawanych przez Imageshacka. W miarę możliwości będę jednak uzupełniał jak znowu odwiedzę tamte miejsca.