Cieszyn (+ wspin. arch. 84)

Niedziela, 5 października 2014 | dodano: 05.10.2014

Na chwilę do Lasku Miejskiego a potem przez Mnisztwo i Bobrek.
Mieszko I Cieszyński
Mieszko I Cieszyński © daniel3ttt

Z Tatr tym razem Hlińska Turnia 2330 m.
Hlińska Turnia to zwornikowy szczyt od którego zaczyna się Grań Baszt. Wznosi się nad trzema dolinami: Hlińską, Mięguszowiecką i Młynicką. W styczniu 2006 r poszedłem sam do Młynickiej. Jak tak kiedyś policzyłem to w Młynickiej dolinie byłem już 15 razy. Ani raz w lecie, wszystko w zimie. Lodospad "Skok" zawsze obchodziłem lewą stroną tak jak prowadzi szlak.
Tym razem na pierwszy strzał poszedł lodospad ( ok 20 m)
Lodospad Skok w Dolinie Młynickiej
Lodospad Skok w Dolinie Młynickiej © daniel3ttt
Na lodospadzie
Na lodospadzie © daniel3ttt
Hlińska Turnia
Hlińska Turnia © daniel3ttt
Hlińska Turnia z wyraźną
Dla porównania Hlińska Turnia z wyraźną "Czarną rysą wodną" (letnie od robsona) © daniel3ttt

Na Hlińskiej Turni wspinałem się środkiem pd.-zach. ściany tzw "Czrną rysą wodną". W lecie mokre zacięcie a w zimie dwa progi z niewysokimi (po ok 10 m) lodospadami. Plecak i szpej zostawiłem na dole a lazłem tylko z dwoma czekanami i rakami na butach. Ze szczytu zszedłem na Basztową Przełęcz i stamtąd żlebem z powrotem do Doliny Młynickiej.