Nižní Lhoty (+ wspin. arch. 81)

Czwartek, 2 października 2014 | dodano: 02.10.2014

Miałem dzisiaj w planie stawić się na wycieczkę historyczną, którą organizował do Hodonovic koło Frydku pan Polasek.
Historyk z Frydku zaopraszał na stronie frydeckiego muzeum na pieszą wycieczką, której celem było odnalezienie gródka średniowiecznego w tej miejscowości. Ze źródeł historycznych wiadomo że takowy istniał tam w XIV w pod nazwą Quittendorf.
Grodek miał strzec min niedalekiej granicy Moraw ze Śląskiem i być niejako przeciwwagą dla piastowskiego gródka w Basce.
Dodam że miejsce o którym wiem że wytypował Pan Polasek pod lokalizację tego gródka jest tylko "przypuszczalne". Byłem tam już kiedyś i tak na oko ślady terenowe są niewielkie. Ponoć jakieś znaleziska mają o tym świadczyć. Być może Pan Polasek miał też inny typ lokalizacji.

Po Hodonovic nie dotarłem. W Niżnych Lhotach (Ligota Dolna) najpierw poczułem że koło bije o klocki hamulcowe a wkrótce potem znalazłem powód. Do domu udało się dojechać na szczęście na całym kole.
Pęknięta obręcz

Coś miało być z Tatr więc dzisiaj taki tam wypad do Kieżmarskiej Doliny na lody. 2009 r z Mateuszem