Bielsko (+ wspin. arch. 77)

Czwartek, 25 września 2014 | dodano: 25.09.2014

Ostatnio sporo spraw na głowie i na rower nie było czasu. Dzisiaj jazda rankiem w góry nie wypaliła. Pojechałem za to później do Bielska do Sądu odebrać Zaświadczenie o niekaralności. W tamtą stronę główną starą drogą. Powrót przez Jaworze, Górki i Bładnice.
Bielsko

Z Tatr dzisiaj Widły. Jest taki szczyt w Tatrach pomiędzy Łomnicą i Kieżmarskim o nazwie Wielki Szczyt Widłowy 2517 m. Oprócz niego w tzw "Grani Wideł" jest jeszcze Zachodni i Wschodni Szczyt Wideł. Wszystkie urwiste i przez swe kształty przypominające widły tak właśnie nazwane.
Końcem lipca 2003 r. wybrałem się sam na Wielki Widłowy na drogę Galfiego (V) która prowadzi lewym filarem pd. ściany.
Po zrobieniu dwóch wyciągów zaczął padać deszcz. Zrobiłem jeden zjazd i przy ściąganiu liny, ta zaklinowała się między skałami. Musiałem zatem wyjść i ją odczepić. Na drugim zjeździe miałem już ulewę.
Widły 2517 m
Pod Widłami
Po ulewie

W następny weekend pojechałem z Michałem ponownie na Widły. Tym razem pogoda nam dopisała. Zrobiliśmy tę drogę Galfiego oraz "Grań Wideł". Potem jeszcze wyszliśmy pd. ściną, własnym wariantem (ok V) na Zachodni Szczyt Wideł.