Budzin (+ wspin. arch. 54)

Czwartek, 24 lipca 2014 | dodano: 24.07.2014

Miasto i praca. Pracę skończyłem o dziwo wcześniej niż myślałem, bo o 20 godz. Wyskoczyłem więc pokręcić nieco po okolicy. W Trzyńcu skręt na Leszną i kierunek Budzin. Z Budzinu zjazd do Cisownicy a potem jeszcze trochę po wioseczkach. Goleszów - Godziszów - Kisielów - Ogrodzona - Gumna.
Z trzyńca do Lesznej
Z Trzyńca do Lesznej
Podjazd na Budzin
Podjazd na Budzin.
Mućki na drodze
Zjazd do Cisownicy
Kisielów

Archiwum tatrzańskie
Dzisiaj Kieżmarski Szczyt 2556 m. i jedna z najsłynniejszych dróg tatrzańskich.
"Wielkie Zacięcie" inaczej Zacięcie Dieški lub Obrovský Kút  to droga o której niejeden marzy. Droga należąca do najpiękniejszych w Tatrach i do tych które trzeba mieć :) Trudności VI+ (pierwotnie VI/A4) Ściana ma ok 550 m. wysokości.
Drogę tą można podzielić na dwie części przecięte dużą rampą biegnącą w poprzek ściany. Dolna część drogi jest łatwiejsza wspinaczkowo, można pójść kilkoma wariantami, trudności V. Górna część stanowi o wycenie całej drogi.
W maju 2003 r. poszliśmy z Michałem na drogę Dieški. Przeszliśmy dolną cześć do rampy. Dalej z tego powodu że zacięcie było zalodzone i wisiały sople, kontynuowaliśmy wspinaczkę drogą Birkenmajera.
Kieżmarski Szczyt

Kieżmarski Szczyt fototopo: tatry.nfo.sk
Kieżmarski fototopo
Zacięcie Dieški - zielona 7
W sierpniu 2004 r. wróciliśmy z Michałem pod ścianę aby zrobić całą drogę.
Dolna część szybko, na zmianę terenem V
Pod Zacięciem Dieski
Ja w połowie ściany, na rampie, pod Zacięciem  Dieški
Kluczowe trudności to przewieszka nad rampą i samo zacięcie.
Michał napiera
Ja w dalszej części zacięcia
Po przejściu głównych trudności
Po przejściu głównych trudności. Do szczytu już z lotną terenem (II-III)