Puńców (+ wspin. arch. 52)

Wtorek, 22 lipca 2014 | dodano: 22.07.2014

Przed pracą po mieście. Po pracy przez Czeski Cieszyn i Błogocice do Puńcowa. Powrót przez Mnisztwo i Banotówkę.
Cieszyn most sportowy
Puńców
Puńców (w oddali Czantoria)
Cieszyn z Banotówki

Z Tatr wrzucam sobie dzisiaj Sławkowski Szczyt 2453 m.
Wybitny szczyt w bocznej grani Tatr, odchodzącej od Małej Wysokiej. Dla turystów dostępny szlakiem z Hrebenioka.
Według jakichś legend miał on być kiedyś najwyższym szczytem w Tatrach a jego wysokość miała przekraczać 2700 m.
W wyniku trzęsienia ziemi które nawiedziło Tatry w XVII w. miał on się rozpaść i obniżyć do dzisiejszych rozmiarów.
Pn.-wsch. ściana opadająca do Doliny Staroleśnej (na 1 foto) ma ok 950 m. wysokości. Należy więc do najwyższych ścian tatrzańskich.
W marcu 2003 r. wybrałem się tam sam. W dolnej części przeszedłem dwa lodospady Grosza a później kontynuowałem wspinaczkę Filarem Grosza (środkowa formacja na foto)
Sławkowski Szczyt
Lodospady
Lodospady "Grosza" (źródło: tatry.nfo.sk)
Lodospad
Lodospad "Dolny Grosz" WI2+ (ok 60 m)

"Dolny Grosz" od góry
Stan zrobiłem z haka wbitego w szczelinę skalną i z kosówki
Lodospad
Lodospad "Górny Grosz" WI4 (ok 30 m)
Na Filarze szybkie popylanie ale i czasami brnięcie po kolana w śniegu
Widok ze Sławkowskiego Szczytu na Gerlach i Staroleśny Szczyt
Widok ze Sławkowskiego Szczytu na Gerlach i Staroleśny Szczyt.
Na szczycie nie było wtedy jeszcze metalowego krzyża, który tam teraz stoi.