Smreczyna 1015 m.

Czwartek, 1 maja 2014 | dodano: 01.05.2014

Smreczyna albo Smrčina koło Ropicy nie była celem ale jakoś tak wyszło. Wyjechałem dość późno bo ok 17:30. Główną drogą do Wojkowic a potem koło fabryki Hyundaya do Niżnej Ligotki i w stronę Moravki. Dobrze się kręciło, więc podkręciłem żeby sprawdzić gdzie wypadnie 1 godz i jak wyjdzie w porównaniu z wariantem przez Komorną. Godzina wyszła mi na granicy Prażma i Moravki (30 km), tam też dogoniłem i wyprzedziłem jednego kolarza. Coś tam nawet próbował chwytać się na koło ale jak przyszedł podjazd do tamy na Moravce to został daleko z tyłu. Skręciłem do doliny Slavicza (niebieski szlak) a pod koniec inną szutrówką dojechałem do czerwonego szlaku pod Kałużnym. Najwyższym punktem na trasie okazała się Smreczyna 1015 m. Właściwie nawet nieco mniej bo szlak obchodzi szczyt nieco z boku. Dojechałem do Siodła pod Ropicą a że wybiła właśnie 20:00 to postanowiłem zjechać do Rzeki. W małej gospódce kopiłem batonika i z wiatrem popędziłem do domu. W Cieszynie spotkałem jeszcze Marka wracającego z długaśnej wycieczki.
Z ciekawostek to widziałem dzisiaj kilka Moji. Dwa są na zdjęciach. U kogo jeszcze stawiają Moja? i kto wie co to i na co?

Za Czeskim Cieszynem - Górny Żuków
Beskid Morawskośląski z Wojkowic
Na horyzoncie Łysa Góra a po prawej fabryka Hyundaya
Godzina jazdy z hakiem - Moravka
Podjazd do tamy i znikający punkt z tyłu
Dolina Slawicza
Źródelko w dolinie
Źródełko w dolinie
Droga w dolinie
Czerwony szlak pod Smreczyną
Pod Ropicą
Siodło pod Ropicą
Widoczek na miejscowość Rzekę
Widoczek na miejscowość Rzekę (jasny kwadracik w połowie na lewo od drogi to parking przy gospódce)
Gospódka w Rzece i Moj
Moj w Stritezu

| 17:23 sobota, 3 maja 2014 | linkuj A ja myślałem, że to ma coś wspólnego z przyjściem na świat nowego członka rodziny, że niby bocian przyniesie a to coś a la atrapa bocianiego gniazda, hehe. No cóż, biedne te panny ;)))))
tlenek
| 19:33 piątek, 2 maja 2014 | linkuj U mnie nie widziałem, choć do Cieszyna tylko 100 km :)
| 08:26 piątek, 2 maja 2014 | linkuj Marku ja znam ten zwyczaj ale ciekawiło mnie czy w innych rejonach naszego kraju też stawiają moja czy tylko u nas (głównie Zaolzie) i w Czechach. Moja zazwyczaj stawia się w ostatnim dniu kwietnia w centrum wsi lub przed domem panny na wydaniu. Na wysokim okorowanym drzewie iglastym pozostawia się tylko zielony wierzchołek a pod nim zawiesza się wieniec zrobiony z gałązek świerkowych, ozdobiony kolorowymi wstążkami. Tak jak piszesz, tradycja wywodzi się z czasów pogańskich.